M
Mandh
förra veckan när ja skulle rida min nya medryttarhäst, så tog ja in han från hagen, då blev han jätte rädd, stressa upp sig i en halvtimme, stegra i boxen..jag tror han va rädd för mina regnbyxor samtidigt att ja är en ny ledare för honom och han va osäker,,ja tog träns och hjälm och ledde tillbaks han i hagen.. nu har ja ridit han ett par gånger efter de, fast inte ensam.. ägaren och min pojkvän har varit med.. och idag ska ja dit ensam tror jag i eftermiddag om de slutat regna.. men ja känner mig fortfarande osäker. det är jobbigt!! egentligen hände det inget farligt,, men ja tror ja blev rädd eller osäker eller va det än är som finns där i magen pga att jag tappade kontrollen över situationen.. ja har gosat med han efter de, ridit, hämtat han i hagen som oxå är det jobbigt för mig,, och det känns så ursäkta jävla bra efteråt, efter ja har hanterat honom.. ja vet att de handlar om att lära känna honom, och läsa honom, vara snabb och konsekvent.. men det känns ändå läskigt innan nästa gång,, ja vet inte varför ja skriver... ja vet att ja måsta vänja mig vid det igen, jobba på det.. därför borde ja åka dit idag, men jag vill ha med mig nån även om de inte går idag,, men hur blir de när skolan börjar?? då MÅSTE ja åka dit själv! jag MÅSTE hantera det!
nu har en annan tjej erbjudit mig att hyra hennes häst,, som inte är en unghäst, en äldre mycket snäll häst som är mindre som skulle passa mig. Men jag vill inte ge upp! ja vill inte lämna hästägaren i sticket preciis innan skolan börjar!! ååh ja blir galen
nu har en annan tjej erbjudit mig att hyra hennes häst,, som inte är en unghäst, en äldre mycket snäll häst som är mindre som skulle passa mig. Men jag vill inte ge upp! ja vill inte lämna hästägaren i sticket preciis innan skolan börjar!! ååh ja blir galen