Iväg skickning(NH)

M

Millan_gulligast

jag har sett ngr på buke som håller på med denhär lekan att man skickar i väg hästen ochsedan kallar inden,men nu är min fråga:HUr kan man "lära"hästen de på bästa sätt??alla svar välkomman:bow:/becca

Sv: Iväg skickning(NH)

Är egentligen ingenting man lär hästen. :) Det är ju liksom naturligt för hästen.

Om hästen respekterar en så respekterar den också om man vill ha större avstånd mellan sig och hästen. Visa bara med ditt kroppspråk att du vill att hästen håller större avstånd från dig. Testa dig fram! :bow:

Jag har upplevt det som en jättebra "övning". Den är bland annat jättebra att göra om man upplever att hästen ignorerar en av ett eller annat själ, när man ber om dess uppmärksamhet. Det är ju i princip detsamma som en "Join Up". Fast jag skickar inte ut hästen ur flocken utan vill bara kunna hålla ett längre avstånd mellan oss. Min häst ska respektera detta (enligt mig) och därför kan jag även visa det när vi leker också. T ex när vi leker tafatt vill jag alltid ha henne långt ifrån mig och när jag bjuder in henne med mitt kroppspråk får hon komma nära :)

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
595
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·
Träning Det här med frivillighet i träning är ett intressant ämne om än knivigt! :D Till viss del tror jag ändå det inte går att komma ifrån...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: skiesabove
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 676
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama