Istället för zinkaband?

G

Gnistra

Finns det något som liknar apotekets zinkaband som säljs nu?

Var in på apoteket förra veckan och då sa de att zinkabanden utgått. Fick dock ett paket av distriktarn när hon var ut förra veckan och sydde ihop hästen min.

Tycker att de var suveräna, så jag undrar om någon vet något likvärdigt?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Istället för zinkaband?

Hej!

Jag vet inte! Silvrig förpackning?

Ja precis.. var den sorten jag fick med mig hem från kliniken sist jag var dit för ett par veckor sedan.. kollade lite snabbt på apotekets hemsida och där finns den kvar än så länge.. men hittade inte på dem i FASS.
kanske finns det några andra apotek i din närhet som har?

Jag ska då hamstra om det är så att dom ska ta bort dom ur sortimentet.

Hoppas annars det finns nått substitut..

och till TS: Dessa förband finns inte längre hos Apoteket. Jag hade samma problem förra sommaren när jag letade som en galning efter dessa till min senskadade dam. Jag hittade dem däremot hos välsorterade Granngården-butiker samt i en hästsportaffär.

Ladugårdsinrede i Vara har. Köpte ett 10 pack till min senskadade häst för två månader sen.

Ja, du har rätt. Jag glömde skriva det. Förutom Granngården, hästsportaffär så köpte jag också ett antal hos en ATG-klinik när jag hade "vägarna förbi".

Knapplån

Tack så mycket för era svar, jag ska leta och försöka köpa upp ett antal när jag får möjlighet.

Pratade med veterinären idag och det finns att få tag inne i uppsala tydligen på djurapoteket, så jag ska åka in dit.

Tack tack

Gnistra - kolla upp öppettiderna. Djurapoteket har mkt sämre öppettider nu mera än förr, tyvärr.

*kollar åt dig*

Stängt hela juli =/ I övrigt öppet 12 - 17 må - fredag.

aha!

Tusen tack, vad gullig du är som kollar upp åt mig! Då letar jag vidare.

Attans bananer att allt ska strula.

Varicex F heter den zinklimbinda Apoeteket har.

Observera att ALLA Apotek kan ta hem den till dig, cirka 2-3 dagars leveranstid! Bara att beställa!

Ett annat alternativ är att beställa via Apotekets hemsida och få hem via brev (om det bara är någon/några) eller till postombud! :idea:

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 054
Senast: fio
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 405
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat