Istället för garderobsdörrar?

movi

Trådstartare
Dottern vill ta bort sina garderobsdörrar,hon tycker dom är fula..
Och det är inga problem egentligen,för planer finns på att lägga klickgolv,och då går inte dörrarna att öppna! Garderobsdörrarna(2 st) sitter bredvid varandra med ett mellanrum på ca 30-40 cm!
Hennes garderober är av den typen som man kan gå in i,så dörrarna är mer som en vanlig innerdörr!

Men vad kan jag sätta istället? Färger som passar?

Färgerna som finns i rummet är, alla möbler är i vitt,väggarna är mörkbruna(och ska så förbli enl dotter),klickgolvet kommer att bli ett ljust golv!

OBS ETT STORT OBS!
Vi pratar om en 18årig dotter utan ordningssinne i sina garderober,så det får inte vara något genomskinligt..

Så fram med era ideer,dessa tar jag tacksamt emot!

Sv: Istället för garderobsdörrar?

Varför inte draperier? Då går de ju dessutom att byta ut om inredningen eller smaken ändras. Ogenomskinliga draperier såklart ;)
Och passa på att inreda garderoberna inuti så att det går lättare att hålla ordning. Tvättsäckar på ställning med hjul, en svart för mörk tvätt och en vit för ljus, går lätt att rulla med sig till tvättstugan och tvätten är sorterad och klar. :idea:

Draperier/gardiner.
Antingen uppsatta med en snygg gardinstång eller med en vanlig sån liten tunn vajer som man skruvar i krokar i ändarna på. Lätt att byta/tvätta/matcha. :)

Vi hade draperier och dörrar hemma hos föräldrarna in till våra sovrum, ville man bara "gömma röran" var det enkelt att dra för draperiet utan att för den sakens skull få den instängda känslan som blir när man stänger dörren.

Ja,jag har varit inne på draperier!
Ge mig förslag på färger,jag tror inte att det gör något om det är något mönstrat,för allt annat är enfärgat!

Det är väl bara att gå in i närmsta tygaffär/webshop typ ellos och se om du/dottern hittar något!
Det finns ju rätt mycket snygga grafiska tyger nu, i typ svart/vitt...
Beroende på hur breda dörrarna är så kan det ju bara vara att köpa färdiga panellängder! Finns ju i hur mycket mönster/färger som helst överallt om du nu inte har några gardinlängder "över". :)

Liknande trådar

Hemmet Äntligen har vi fått tummen ur och börjat göra huset till vårt. Det var nästan ny rustat när vi flyttade in, men oj vad 3 år med...
Svar
1
· Visningar
1 042
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023