Islandsridbyxor...

M

Madde_Madda

Såna som inte är tighta där nere...Vet ni var man kan hitta såna? Såg i Mountain Horse katalogen men tyckte de var lite dyra för min ekonomi just nu :(

Sök under länkar till postorder-företag som säljer islandsutrustning. Tex lill-hästen i Stav, glirnashopen odyl. De flesta är dyra. De billigaste som jag hittat ligger runt 8-900, knäskodda. Typ Ekohallen och andra ridsportaffärer har ibland ett litet sortiment av skoridbyxor.

Såg att du bor i Skåne. Ekohallen i Kristianstad, Ingdams Lund, Flädie lantmannaaffär, Vickys på Margretehof.

Börjes har ett par för ca 400. Tyvärr bara blå och de verkar ofta vara restnoterade.
Men till det priset är de bra.

Jacson brukar ha de billigaste skoridbyxorna. 800 kr för helskodda tycker jag är rätt bra, men vill man ha de som håller lite längre (det beror ju på hur mycket man rider - jag rider MYCKET) så är Horka eller Àstund att rekommendera. Sonnreiter hade kommit med en gruvligt snygg modell! Eurostar har åxå väldigt snygga, men DYYYRA(ST).

/Malin

horka tycker jag iaf att du INTE ska köpa.

fast det är rätt dyra så de kanske inte är aktuella ändå?

köpte ett par som blev noppriga och fula, med resårtrådar i tyget som släppte och gick av mm mm, efter knappt någon användning alls! :mad:

Min dotter har de som är från Börjes. De är knäskodda med Clarino. Jag måste säga att jag är förvånad över kvalitén. De är faktiskt bra. Ser helt OK ut även efter tvätt. Långa och bra i benen. Skoridbyxor brukar ju annars ha en tendens att dra ihop sig på längden.
Själv har jag två par helskodda från Drako och skoningen är i skinn! De är underbara och verkar vara outslitliga. De är dock dyra! Ca 1700 gav jag.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
585
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka