är väl vanligast bland islandsryttare så jag ställer frågan här. Vilken modell och märke är bäst? Vill ha ett par till sommaren då jeans (är westernryttare) kan bli lite varmt att rida i. Vill ha ett par som är oskodda, halvskodda kan gå an (bara det inte är fula "lappar" just vid knäna) med eller utan hälla under foten spelar ingen roll. Dock gärna dragkedja vid benslutet så att de täcker skorna.
Har tittat på dem från Börjes men är osäker på kvaliten. Hittade ett par oskodda Horka på Lillhästen i Stav för 640kr. Fanns även Jacson men dem gillade jag inte bakfickorna på.
Vill ha tips på bra märken och vilka man kanske ska undvika. Vill helst inte betala mer än en tusenlapp men är det mkt bra kvalitet och exakt "rätt" modell så kanske lite till.
Tacksam för svar.
Har tittat på dem från Börjes men är osäker på kvaliten. Hittade ett par oskodda Horka på Lillhästen i Stav för 640kr. Fanns även Jacson men dem gillade jag inte bakfickorna på.
Vill ha tips på bra märken och vilka man kanske ska undvika. Vill helst inte betala mer än en tusenlapp men är det mkt bra kvalitet och exakt "rätt" modell så kanske lite till.
Tacksam för svar.