Islandshästprodukter

D

Dolores_88

Blev riktigt förvånad när jag surfar in på H***s hemsida och ser på produktnyheter att det är massor av nya islandshästprodukter!
Bland annat specialutformad grimma för islandshästar, islandsträns, nosgrimmor, två helt ny sadlar (en i syntet), sadelgjord, tyglar, boots osv...
Tycker det är jättekul att det blir fler och fler sådana produkter på marknaden! Om ni provar någon av alla dessa saker så är jag glad om ni kan skriva en rad om hur kvalitén var! :) Försöker bearbeta far min om att göra en beställning men det går trögt...

Några av H***s nya produkter:
300277.jpg
320721.jpg
320770.jpg
410456.jpg
610600.jpg
330004.jpg

(Och ja, jag anser att denna tråd passar bättre här än på Utrustning - annars är det risk för att inte så många av just "islandshästfolket" som ser tråden.)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Islandshästprodukter

Syntetsadeln verkar spännande! Kanske skulle testa att beställa en sådan och se hur den ligger på pållen?!

Fast varför behövs en speciell grimma till Islandshäst?

Det samma undrar jag, huvudsaken är ju att grejerna passar, vad det står på etiketten spelar mindre roll.

Fattar inte meningen med grimman.En grimma är en grimma :smirk:

Gri**in sadeln är en sleipn*r kopia å den andra är en ul*n kopia :smirk:Fast visst är det kul att det börjar komma mer grejer såklart!

nosgrimman ser inte speciellt snäll ut. ingenting som jag skulle köpa.
vad är den bra för förutom att den går att spänna hårt runt bettet på häststackarn.

Det finns ännu en ny nosgrimma för islandshästar på H**ks. Bygelhaltern som debaterats livligt på olika forum.

410423.jpg

/Malin

orientalkatten skrev:
nosgrimman ser inte speciellt snäll ut. ingenting som jag skulle köpa.
vad är den bra för förutom att den går att spänna hårt runt bettet på häststackarn.

Nosgrimman på bilden är som mycket annat på bilder ur liknande kataloger något felspänd. Den ligger lite för långt ned. Rätt tillämpad får den här nosgrimman effekten av en remontgrimma, men utan att kunna störa bettet. Det är en klar fördel gentemot remonten i mina ögon.

Vad är nosgrimma bra för överhuvudtaget? Alla nosgrimmer kan väl användas till att spännas hårt runt bettet/huvudet på hästen, vad det gäller det är denna vare sig bättre eller sämre än någon annan.

Vi har en enda verre versjon av den der, men jeg nekter å ri med den. (Den vi (min venninde og jeg) har er av metall). FÆL!

chrysler skrev:
Gri**in sadeln är en sleipn*r kopia å den andra är en ul*n kopia :smirk:Fast visst är det kul att det börjar komma mer grejer såklart!

Hehe, jag lade också märke till den slååående likheten, det är ofta så dom gör. Kopierar och har sig för att få fram den "bästa" sadeln. :cool:

Vad gäller grimman så tycker jag också att man likväl kan köpa sig en cob av vilken annan som helst, för de passar bra på min?! Jag hoppas att den nya grimman är ställbar i både nack och nosrem, annars undrar jag vilken typ av islandshäst de tillverkat den för? Den "storhuvade" eller den "lillhuvade"? :confused:
Antagligen så är det ettriga islandshästägare som hört av sig när ingenting passar..

Denna kan vi ju räkna med att få se mer av på islandshästtävlingar. Tycker den ser rätt grym ut... :crazy:

Jag måste säga att jag inte riktigt förstått varför bygelnosgrimman ska vara så grym??

har ingen själv, man har tittat på flera som ridit med dem och jag tycker det verkar som samma effekt som av aachen-nosgrimma? Bara att man "salgit ihop" aachen och remont?

Den gör som andra nosgrimmor, hålelr ihop munnen på hästen... fast utan att störa bettet?

Sen så kan man ju diskutera ifall man ska ha nosgrimma alls, men att just denna skulle vara värre än andra?

F.ö tycker jag att h**ks märkesgrejer är bra, men det som visades på bild här känns lite lågbudget? J**sons ny sortiment är mycket trevligare :D

/Maria

Jag skrev att den var omdebaterad, inte grym.
Jag har vid ett skede använt den själv i en periord. Det är från början en korrigerings-nosgrimma och jag tyckte den en periord funkade bra som det.

På endel hästar funkar den bra - på andra inte.

/Malin

Självklart ser Hööks en ny marknad bland islandshästfolk, och därav den delvist nya målgruppen att satsa på ... Tycker dock de, som Börjes, har varierande kvalitet och prisbild.

Ska jag handla nåt spelar det ingen roll vad det är avsett för, om det passar hästen, mig och plånboken bara.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka