Islandshästens dag i Hbg.

Sv: Islandshästens dag i Hbg.

Jag var där och tävlade. Jätteroligt! Det är ett perfekt tillfälle för att visa upp islandshästen från sin bästa sida.

Hur gick det för er andra som var med och tävlade?
Några bilder?
Jag har några filmer, men de är ganska långa. Jag kanske kan skicka om någon är intresserad?

eliiin skrev:
Jag har några filmer, men de är ganska långa. Jag kanske kan skicka om någon är intresserad?

Man är alltid intresserade av filmer med islandshästar :)
Är filmerna för stora för att lägga upp dom på nätet

Jag var där och tävlade...min lilla 5 åring skötte sig helt perfekt jag är så stolt:love: Blev en av de 10 bästa i lättaklassen kom tyvärr inte in igen till de 5 bästa....meeen kan inte vara mer stolt över min lilla älskling

Hela arrangemanget var bra ordnat tyvärr lite för många pauser.....elitklassens hästar var ju bara så fina

Jag tävlade mellanklass barn och ungdom. Det gick mycket bättre än vad jag trodde eftersom min häst inte har varit så mycket igång den senaste tiden. Vi kom till finalen och kom bland de tio bästa. Jag visade bara tölt eftersom det är hennes bästa gångart.

Att komma bland de tio bästa i den lätta klassen är ju superbra! Där är det stenhård konkurrens eftersom det är så många som startar.

Filmerna jag har är från den klassen jag tävlade i. De är nog för långa för att lägga in här, plus att jag inte riktigt vet hur jag ska göra. Men är någon är intresserad att se dem kan jag skicka :)

Jo jag är så stolt över min kille...jag visade också mest tölt hehe gick inte att få honom till nått annat.

Hur ser din häst ut som du tävlade?? var ju skit bra att ta sig till de 10 bästa i mellanklassen de var ju så flotta hästar där:love:

Vili skrev:
Jag var där och tävlade...min lilla 5 åring skötte sig helt perfekt jag är så stolt:love: Blev en av de 10 bästa i lättaklassen kom tyvärr inte in igen till de 5 bästa....meeen kan inte vara mer stolt över min lilla älskling

Hela arrangemanget var bra ordnat tyvärr lite för många pauser.....elitklassens hästar var ju bara så fina

Jag tittade faktiskt efter en skenande musblack, men jag hittade ingen. ;) Måste ju omedvetet sett dig dock, eftersom jag och Bára var med i kadriljen som vart direkt efter den lätta klassen. :D

hehe ja lille Vili skenade dock ej men hoppade och studsade lite på framridningen....hehe var en massa musblackar med så det var kanske lätt att missa oss :D

Vili skrev:
Hur ser din häst ut som du tävlade?? var ju skit bra att ta sig till de 10 bästa i mellanklassen de var ju så flotta hästar där:love:

Min häst är helvit och vi visade bara tölt. Jag hade svarta kläder och en väst där det står Spá frá Midsitju på. Jag vet att det var fem skimmlar med i mellanklass Barn & ungdom, men min var en av de helvita.

Jag kollade lite snabbt på lättklassfinalen, det var så många hästar med. Har du någon bild på dej och din häst? I såfall kanske jag kommer ihåg den.

Aha jo då tror ja jag vet vilken de var ...var så många fina hästar i mellanklassen :D

Min häst är rakad på halsen och jag hade en vinrödkavaj på mig....det var min häst som drog mot mitten sådär hela tiden i höger varv :rofl:

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I veckan pågår Gæðingakeppni-SM för Islandshästar på Himmelstalund i Norrköping. SVT träffade islandshästen Felix frá Gafli och Linnéa...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tre personer från Sörmland åtalas för djurplågeri. Det efter att trion utsatt åtta islandshästar för allvarligt lidande, varav en häst...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka