Islandshästens dag i Hbg.

Sv: Islandshästens dag i Hbg.

Jag var också med och tävlade, i mellanklass barn & ungdom. Red ett isabellfärgat sto (ser ut som skimmel) som var klippt på halsen. Jag hade svarta kläder med vitt i halsen. Vi kom inte vidare.. men roligt hade vi :D :D :D

Någon som såg SHOWPASSEN??

La någon märke till den där envisa Silkisif fra Harghakaer som bara tvärnitade?

Jadå, där står man och trycker mot väggen i ryttargången för att inte vara ivägen när passhästarna kommer i full fräs, men det kom ingen:angel: Men du fick ju igenom din häst till slut:) Fast det var nog när den hörde att jag skulle locka med morötter:rofl:
Kram Suss ( en av prisutdelarna )

Granbarr skrev:
Jag var också med och tävlade, i mellanklass barn & ungdom. Red ett isabellfärgat sto (ser ut som skimmel) som var klippt på halsen. Jag hade svarta kläder med vitt i halsen. Vi kom inte vidare.. men roligt hade vi :D :D :D

Jag ska skicka filmerna till dej så snart som möjligt :p (har dem inte på just denna datorn, annars hade jag gjort det nu).

Ja, jag tror att jag kanske kommer ihåg dej. Vad heter hästen? Man är ju nervös och har tunnelseende och allt möjligt innan man startar så det är ju inte lätt att kolla på de andra hästarna;)

Ska bli kul att se på bilderna när de kommer till Gandurs hemsida!

Silkisif skrev:
Någon som såg SHOWPASSEN??

La någon märke till den där envisa Silkisif fra Harghakaer som bara tvärnitade?

Jag la verkligen märke till din häst. Där får man snacka om beslutsamhet. ;) Hon hade dock charmen med sig, hon vet nog allt hur man ska göra för att inte gå obemärkt förbi. :)

Ja, så söt hon var! Och fick hela publiken med sig också! Jag tror att jag har sett er hos hrafnkell på tävling i pass och då gick det jättefint :) Det är ju inte varje dag man rider inför så mycket puvblik ;)

Tack allihopa:) Jag var nog helt enkelt för osmart för att inte stryka mig rdean innan:angel: Men det var ju kul.... och pinsamt:rofl:

Aja, hon har varit i ridhus två ggr tidigare, ena gången var det med lite stressande musik och en liten skara publik som applåderade som på VM... :crazy: Menmen...

Tack=) Hon har tidigare aldrig gjort sitt bästa på tävling, det har alltid varit något som har stört henne... men hon kan, den lille;) Hon är bara runt 130...

Vili: jo, precis :p Och där inne dessutom... så sa speakern "Eftersom hon hoppade av i förra omgången så antar jag att hon har strukit sig". Jag tänkte "Näe!! :( Jag har inte strukit mej! Jag vill rida igen!"

Hehe... så det han gå... men i fortsättningen räknar jag med att de flesta känner igen mig;) Haha.. :banana: :rofl: :p

Hon heter Spá frá Midsitju, helvit också rakad på halsen.
Fick du filmen?
Det var den enda jag lyckades skicka eftersom de andra var förstora.

Kommer du att tävla mer i år?

okej, såg många fina skimmlar :P
jodå jag fick den :D
ska tävla på gandurs vårtävling också, kommer säkert inte gå så bra, men jag gör det mer för att det är så kul :p
ska du också tävla nått mer eller?

Då ses vi på gandurs vårtävling =) ska vara med me min nya häst hehe kommer säkerligen bli katastrof :rofl:

vilka klasser ska du tävla i ?

Ja, jag ska tävla på en hel del till. Är anmäld till både Gandurs vårtävling och Ófeigurkvalet.
På gandurs blir det C-klass T1 ungdom.
På ófeigurs blir det C-klass ungdom T1 och V1.
Då ses vi på vårtävlingen!

Vilka klasser ska ni (Vili och Granbarr) tävla?

Jag var med på Islandshästensdag, såg också passen.. tyckte att det var ganska trist att du inte tränat mer i ridhus.. men har man inte möjligheten så.. Har man dessutom en orutinerad häst så är det kanske inte det bästa stället att tävla på. Jag hade av en anledning inte med min häst, han hade inte fixat det där inne och jag vill inte utsätta honom för det när det inte är som en vanlig tävling (förutsättningarna tänker jag på). Tyckte iallafall att du gjort ett mycket bra jobb med Snorri, sist jag såg honom kunde han inte tölta.. bara trava, men en fin sådan! :)

Jag ska med tävla på Gandurs vårtävling om nu bara min rygg blir bra, har inte kunnat rida på två veckor nu och tävlingen kommer om två veckor.. :crazy:

På gandurs tävlings ska jag tävla F3 c-klass och T3 c-klass
På ofeigurs kval F3 T3 lätt tölt och lättfyrgång:D

Måste säga att det var faktiskt en ganska trevlig tillställning,aldrig vart där innan, men i år fick ja tipset att åka dit o tävla, så d blev så, lyckat också, hamna på 3 platsen i barn/ungdom :D alltid kul när man åkt långt :smirk:
En och annan fin häst som man inte sett innan var med också framförallt i elitklassen..:d
ser gärna att få filmer skickade y_tarby@hotmail.com

Ha d!

Vili skrev:
På gandurs tävlings ska jag tävla F3 c-klass och T3 c-klass
På ofeigurs kval F3 T3 lätt tölt och lättfyrgång:D
Jag såg er i Vinslöv i går! :) Det är en söt liten häst du har, men han ser lite obalanserad ut.. :d

Javisst är han underbar :love: Ja han är ju fortfarande bara en bebis men han har helt underbara gångarter för att vara 5 år

Va? jag trodde inte F3 och T3 skulle vara med på dessa tävlingarna, alltså sådana "3-grenar". Vad är det för skillnad på t.ex T3 och T1?

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I veckan pågår Gæðingakeppni-SM för Islandshästar på Himmelstalund i Norrköping. SVT träffade islandshästen Felix frá Gafli och Linnéa...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tre personer från Sörmland åtalas för djurplågeri. Det efter att trion utsatt åtta islandshästar för allvarligt lidande, varav en häst...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka