Islandshästar!

F

FiaH

Jag har börjat bli nyfiken på islandshästar efter en turridning. I dagsläget har jag en underbar anglo-arab att rida. Dock fascinerade tölten och islandshästens härliga sätt mig! Först undrar jag ifall det finns någon annan som har bytt ifrån "vanlig" ridhäst till islandshäst, och vad ni i så fall har tyckt om det? Saknar man något? Hoppningen? Själv tycker jag det är kul att hoppa, och jag är ganska lång, och därför känns det väl så där att hoppa med en islänning skulle jag tro? Ungefär hur mycket bär en islandshäst? Någon som vet? Undrar också ifall någon vet ifall det finns något bra tillfälle att åka och kolla på islandshästar, typ någon utställning, större tävling, saluhästdag eller liknande? Jag bor runt Göteborg-Borås. Tacksam för svar!;)

Sv: Islandshästar!

Lägg tråden på islandshäst istället, där borde du få fler svar!

Men kolla in denna sidan: http://www.vestur.se/
Där hittar du arrangemang i västsverige.

Okay. Jag prövar på islandshästar, tänkte bara att det var mer tävlingsridning där typ. Tack!:)

Jag hade först en vanlig ridhäst eller vad man ska säga... Skaffade mig en islänning som jag importerade från Island. Han är underbar att tas med trots att han var vild då han kom. Han är väl inte en typisk islänning då tölten inte alls funkar för han. Men han är en jäkel på att hoppa. Så varför söuta hoppa bara för att du skaffar isis. De är bra på olika saker...

Jag var likadan när jag provade tölta första gången. När jag slutade på Ågesta Ridskola då mamma och jag fått egna islandshästar började jag satsa mer på dem.
De är helt underbara!!:) :love: :banana: :rofl:

Liknande trådar

Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 638
Senast: xfie
·
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 716
Fälttävlan Hej! Jag undrar ifall någon vet vart man kan åka och träna terräng runt västra Götaland/Halland helst nära Göteborg eller Kungsbacka...
Svar
5
· Visningar
1 740
Senast: Novali01
·
Islandshäst Hej! Jag undrar om det är fler än jag som använder ridboots på sina islandshästar? Alltså inte viktboots utan hela ridboots som...
Svar
17
· Visningar
3 130
Senast: Snurre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama