islandshästar

D

dragon_girl

islandshästar är så fina men jag gilla r inte att rida pass jag vet inte varför men jag älskar att tölta och galoppera på dem inte för att det är något speciellt med det då men det går så fort men jag älskar när det går fort :rofl: hihi :D vi ses

Då får du låta bli att rida pass då...finns ju fygångare och även femgångare, som man inte måste rida pass på.

/Malin

Pass är ju inte direkt en gångart du ska sitta och rida timmavis i skogen.... :crazy: Har hästen en bra pass räcker det att träna den vid något/några tillfällen i månaden, inte långa sträckor. Pass är väldigt fysiskt krävande för hästen.
Så ogillar du att rida pass, låt bli det. Koncentrera dig på att få en bärig skritt och tölt, och jämn och fin trav och galopp istället. Det finns många femgångshästar som rids som fyrgångare, av olika orsaker.

Snusmumrik :banana:

Köp en fyrgångare...så slipper du passen...den kan ju ställa till under resten av hästens gångarter..men man kan ju träna...men det tar sin lilla tid :D

Sam

jag vet inte jag har ingenstans att sätta den
:(har du gjort något inlägg :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Tidigare Ekenäsbon Stella Fältmarsch älskar sina islandshästar. Och det är speciellt gångarten tölt som hon gillar hos de här lugna...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 557
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 007
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar