islandshäst vinterpäls

stumpan

Trådstartare
har en äldre islänning,som har enormt mycket vinterpäls kvar,är det farligt att klippa honom nu, tänkte på typ eksem av sol o dyl eller hur ska man göra
 
Sv: islandshäst vinterpäls

har en äldre islänning med massor av vinterpäls kvar,vill klippa honom,är det dumt eller ska jag vänta ut vinterpälsen,han blir väldigt svettig i denna värmen
 
Sv: islandshäst vinterpäls

Om du klipper honom nu får han problem med sommarpälsen... 0ch alla mygg och annat elände.. Så det bör du inte göra.
Får han något B-vitamintillskott? Du kan köpa tex foderjäst annars, finns på Granngården bla. Och borsta som en tok, så att han får hjälp att bli av med den.
Jag hade en shettis som på äldre dagar också hade jobbigt att släppa pälsen, henne borstade vi massor.
Ifall pälsen inte nes sitter löst så skulle jag nog ringa veterinären och fråga om råd. Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
810
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 702
Senast: KesoNeso
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
750
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp