En av islandshästarna har eksem. Hon hade eksemtäcke hela sommaren och klarade sig bra då. Men när vi tog bort täcket så började hon skrubba hela halsen mot träd så att den är alldeles kal på båda sidorna. Nu har jag köpt ett vintertäcke åt henne med ett halstäcke för att skydda halsen mot kylan i vinter.
Hon har ju jättetjock päls så jag är rädd att hon kommer att svettas mycket på kroppen om jag sätter på henne det, men det måste väl vara att föredra mot att frysa om halsen, elller?
Kommer hon att lida av det tjockfodrade täcket? Jag vet annars inte vad jag ska göra.
Finns det några goda råd om hur vi ska behandla halsen så att hon inte skrubbar den.
Förtvivlad, vill göra rätt.
AnnKristin
Hon har ju jättetjock päls så jag är rädd att hon kommer att svettas mycket på kroppen om jag sätter på henne det, men det måste väl vara att föredra mot att frysa om halsen, elller?
Kommer hon att lida av det tjockfodrade täcket? Jag vet annars inte vad jag ska göra.
Finns det några goda råd om hur vi ska behandla halsen så att hon inte skrubbar den.
Förtvivlad, vill göra rätt.
AnnKristin