Islandridbyxa från Hööks

J

Johanna-79

Någon som har någon av HorseHead modellerna de har på Hööks? Är kvaliteten bra?

Provade två par i butiken i dag (helskodda + halvskodda) och de satt jäkligt bra och var lagom långa i benen vilket jag inte hade trott eftersom jag har långa ben. Snygga var dom med! :laugh: Så jag funderar på att köpa ett par, men håller dom? De är ju ändå ganska dyra även om de är billigare än många andra märken på marknaden.

Sv: Islandridbyxa från Hööks

Jag vet flera som har dem och tycker dem är jätte bra och bekväma. Dock har jag själv fått för mej att dem är lite konstiga i storlekarna, men passar dem bra så är det ju "bara" att slå till!:laugh:

jag har ett par, och tycker de är toppen, passar mig, och är faktiskt hyffsat lagom i längde, trots att jag har ca 7m ben=)

Har ett par som är knäskodda, nja tycker inte om dom :p Man får skavsår på insidan av benet tycker jag och kvaliten är inte super tycker jag för priset.. Lägg till någon 100 - lapp så kan du köpa ett par andra islandsbyxor av bättre kvalite och märke! :D

Jag har två par helskodda och tycker att de är ganska okej faktiskt, men jag kan hålla med om att det är konstiga storlekar. :):(

Jag har ett par och tycker att de är hur bra som helst.. Även minst tre till i stallet som har dem.
Tillhör en av dem som har för lite pengar för att köpa någon annan stans där de kostar öven 1000-lappen..

Jag har två par helskodda och tycker att de är ganska okej faktiskt, men jag kan hålla med om att det är konstiga storlekar. :):(

Jag är ganska konstig i storleken själv med, kanske därför de passade så bra! :idea: Lång, smal med breda höfter och bra med stoppning på rumpan. :D Brukar ha 36 på vanliga byxor men 38 i hööks ridbyxor passade bra.

Andra "lågpris" byxor jag tittat på har alltid varit för korta på benen, märkesbyxor kan oftast beställas med extra långa ben men jag provade dessa på hööks när jag ändå var där och jag tyckte de satt bra och kändes sköna. Tyget kändes tjockt och bra med. Provade de nya rutiga halvskodda i bomull/elastan och modellen Ísafold helskodda som är i polyester/bomull/elastan, jäkligt stretchiga! Brukar inte gilla helskodda byxor annars då de blir så stela att ha på sig men dessa var sköna och mjuka.

Jag är ju dödligt kär i ett par Topreiter med knappar nere och skoningen går runt hela benet nertill (om ni fattar?), men de kostar ju runt 2000 kr så det blir inget med det nu i alla fall, ska ha en sadel till hästen först! :D

Har ett par helskodda och ett par halvskodda islandsridbyxor från Höök och jag tycker dom är grymt bra. Bra passform, bra kvalité och passar mina långa ben:D

Bästa ridbyxan!!! Men smaken är ju som baken. Jag är iallafall vad man kan beskiva som lite rund på mittpartiet, och därtill ett par långa ben, och jag använder dom varje dag! Det är dom enda som jag trivs i...;)
Riktigt bra kvalitet med tanke på priset, jag rekomenderar dom varmt!

/Anna

Jag bor granne med Hööks så jag har... Tre par :D (Inte medräknat alla "vanliga" hööksridbyxor)Tycker det är bättre att köpa billigt o ha flera än att köpa ett par sviindyra o inte kunna variera.

Två par av modellen utan skoning(de för 399:-), de är störtsköna! Mjuka o goa, lite föör långa i benen för mig som är kort- men det gick lätt att sy/vika upp. Bra för de som har långa ben!

Ett par manchester med skoning- och de är ännu bättre! Har aldrig ägt ett par skönare byxor. Tror inte de finns längre dock, köpte de på rea i vintras.

Vad som jag tycker är viktigt när man köper ridbyxor är att man ser till att det är mycket bommull i tyget- så det inte blir så svettigt. Jag har för mig Hööks har nån modell som är typ bara polyester, kanske inte det roligaste att rida i en varm sommardag eller ett svettigt träningspass. Men det är min egna tanke bara... O det där Clarino de skor med, får man vara lite uppmärksam på, det kan variera i tjocklek... Jag hade ett par där skoningen slets ut i rumpan på bara två månader!!!

Senast ändrad:

O det där Clarino de skor med, får man vara lite uppmärksam på, det kan variera i tjocklek... Jag hade ett par där skoningen slets ut i rumpan på bara två månader!!!

Men om de slets ut på bara två månader så måste du ha kunnat få ett par nya, det är väl ett års fabriksgaranti på dem i alla fall? Ridbyxor ska väl tåla att användas liksom. :D

Jag har dom helsvarta, helskodda ridbyxorna och jag är väldigt nöjd med dom! Bevkäma och hållbara. Slits lite i baken på skoningen, men jag har en mockasadel så friktionen där emellan är väl inte den bästa skulle jag tro :) Dessutom har jag haft byxorna ett tag nu!

Absolut värda att köpa!

Men om de slets ut på bara två månader så måste du ha kunnat få ett par nya, det är väl ett års fabriksgaranti på dem i alla fall? Ridbyxor ska väl tåla att användas liksom. :D

Jadå, jag fick ett par nya :) De sa inget mer än "ojdå" o bytte dem rakt av, inget snack.

Någon som har någon av HorseHead modellerna de har på Hööks? Är kvaliteten bra?

Dottern fick ett par Isafold stl 38 (hon har normalt 38, och de passar perfekt), och de älskas högt :laugh: Min mamma som arbetat som sömmerska i nästan 100 år, sa att de var väldigt välsydda.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 216
Senast: Bison
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 239
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp