Isiriders fleecetäcke med "polokrage"

Minett

Trådstartare
Såg annons i Islandshästen och det såg ju väldigt fiffigt ut med "polokrage" istället för att ha spännen under halsen! Är det någon som har testat ett sådant? Vad är själva kragen i för material - har även den "svettäckesfunktion"?

Hur är de i storlekarna?

Jag är väääldigt sugen på att skaffa ett tigermönstrat!

Sv: Isiriders fleecetäcke med "polokrage"

Jag har beställt ett sådant. Ska hämta ut de imorogn.

Åh, då måste du skriva här sedan vad du tycker om täcket! Och gärna BILDER förståss!!!

Vilket mönster valde du? (Ska jag gissa så säger jag att man kommer att få se en Örn med döskalletäcke framöver... eller har jag fel?!)

Jo jag ska föröska komma med bilder, bara kameran vill sammarbeta.

Själv klart kommer de lilla "monstret" ha döskalle mönster :D

Ha, ha, det var väl det jag trodde! :D

Feykir får nog bli en tiger istället... även en sådan kan ju ryta till och visa tänderna! ;)

Ett sånt har jag :) Rött med dödskallar på, vann det på ett lotteri och jag tycker det är riktigt bra, lite långt bara. Kragen är också i fleece ;)

Åh, så bra med en "recension"!

Då ska nog jag beställa ett också!!!

Märkligt nog har jag bara sådana ;)

Jag tycker det är mycket smidigare än täcken med spännen, spännena har ju en förmåga att gå upp eller gå sönder och ofta tycker jag att sådana täcken lätt hamnar snett.

Extra roligt är det ju att det oftast inte finns så många i samma mönster, vilket också är anledningen till att det står "slut" eller "utgått" (utgått finns det inte sådant tyg att köpa längre) om man tittar på Palwears hemsida.

17271645.jpg

KL

När använder ni fleecetäckena? Jag har 2 orakade hästar som jag lägger fleecetäcke på när det de är blöta innan tur eller svettiga och det är lite kallt.

Åhhh, ett sånt skulle jag vilja ha :love:
Ser ut att sitta perfekt!
Men...jag har sååå grymt många täcken redan så det får nog vänta lite...hehe

750 spänn! Shit! Jaja, de ser ju käcka ut men jag använder fleecetäcke max några ggr per år så det är inte aktuellt för mig. :D Mina fleecetäcken köpt på ÖB för 17,70kr st duger fint. ;)

Jag kan säga att dom är värda sina kronor ;)

Mina har jag haft i 4-5 år och dom är fortfarande lika hållbara, varma och med samma passform :love:

Några ggr/år, hur torkar du dina hästar efter ridning? Varmstall?
Jag använder fleecetäcke med hals i stort sett varje dag höst, vinter, vår.
Kallstall och 2-4 hästar igång så det går åt ett gäng täcken. Köper flera åt gången när jag hittar hyfsat billiga. De jag hittade på Rusta för kanske 2 år sen är kanon, kostade en knapp hundring och har bra tilltagen hals och kryssgjordar. Tycker många har för kort halsdel och för klena spännen...

750 kr är lite mycket men Palwears är skitläckra. En träningshäst hade ett med sig och det var super, torkade fort efter användning också. Men som sagt, med 30 fleecetäcken i hyllan kan man inte lägga de pengarna =/

KL

När använder ni fleecetäckena? Jag har 2 orakade hästar som jag lägger fleecetäcke på när det de är blöta innan tur eller svettiga och det är lite kallt.

Till NiAl,

Här har jag skrivit svaret på din fråga. Har inte varmstall men rider också väldigt sällan hästarna svettiga. Har iofs ett solarie i stallet men det använder inte jag.

Haha, det är ju lite väderskillnader med tanke på var ni bor oxå! ;)

Nu har mitt kommit! Det var ju verkligen jätteläckert! Och fleecetyget kändes tjockt och rejält!

Klarar inte att lägga upp bilder här...:o men här finns en bild:

Vad härlig han ser ut :d

Har inte prövat mitt på Örn än, vill inte håra ned de i onödan, kanske får invigas på Atli kursen..

TACK! :)

Feykir släpper faktiskt knappt någon päls nu! När vi hade -28 släppte han hur mycket som helst. Men de senaste veckorna, när det varit så mycket mildare, har han "hållit hårt" i sina hårstrån! Det känns verkligen som en bakvänd prioritering från hans sida...

Det blir kul att se er på Atlikursen - ser verkligen fram emot den! Det är ju EVIGHETER sedan vi hade kurs sist!

Haha, det är ju lite väderskillnader med tanke på var ni bor oxå! ;)

Ja, fast i vinter har det ju varit vinter i hela landet =) Men alla har kanske inte haft så kallt som vi långa perioder. Här sliter vi ut våra fleece- och ulltäcken på några säsonger eftersom vi har kallstall/lösdrift så man byter täcke flera ggr under torktiden efter varje ridpass. fn dessutom 4 ridhästar i full träning. Förmodligen är det stor skillnad på hur vi rider oxå, mina hästar är oftast inte torra efter ett pass med mig på ryggen. Den ridningen får mina medryttare stå för...

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 008
Skola & Jobb Jag sökte i höstas en tjänst som det krävs tester och godkännande på dessa innan antagningsprocessen ens startar, sedan ganska...
Svar
18
· Visningar
2 491
Senast: Motacilla
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 425
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar