Isabell Werth bjuder på sig själv och Satchmo

Sv: Isabell Werth bjuder på sig själv och Satchmo

Den är underbar :love: Jag blir glad och imponerad av att få se sådant här från eliten!

har själv försök rida passage barbacka (på träns) och säger bara fy f*n vad svårt det är att bara sitta kvar... :bow:

Härligt att se :bow::love:

tycker nog hon har lite höga händer :angel::p

skämt åsido, tycker det är alldeles underbart att se :bow:

Jag tycker gott att de kan införa dressyrklasser med fri klädsel och utrustning, givetvis till musik och med ett egenkomponerat program - lite showklass - skulle garanterat höja tittarsiffrorna :)

(Tänker lite som på konståkningens uppvisningsklasser)

Jag tror inte på ideen, dels av anledning flertal? inte tycker det är särskilt roligt att titta på utklätt i dressyren utan de vill se x-spektakulärt i ridningen och det tycker jag/tror jag blir för slitsamt för hästen för ingenting-lätt att rörelser överdrivs.

Det finns en klubb i stockholm med ganska högprofilerade ryttare som haft sitt KM i maskeraddressyr i flera år. Klart det inte blir riktigt samma kvalitet på ridningen som annars men å andra sidan är det ju km och skoj. Vore det GP skulle det nog vara lite annorlunda :)
Steget från att rida i trollkostym till att plocka bort nosgrimman, eller stången, eller vad som helst egentligen kan inte vara så vansinnigt långt.

Werth skulle kunna tävla i sin guldhjälm med en guldlamé-kostym och en matchande grimma! :D

Jag tror inte på ideen, dels av anledning flertal? inte tycker det är särskilt roligt att titta på utklätt i dressyren utan de vill se x-spektakulärt i ridningen och det tycker jag/tror jag blir för slitsamt för hästen för ingenting-lätt att rörelser överdrivs.

Nä jag håller med.. haha tycker det är skittrist att kolla på! Sen hade jag väl blivit besviken på om dom inte kunnat rida runt barbacka och i grimma på så välutbildade hästar.. det är en självklarhet för mig att dom ska kunna det.

Vad jag blev besviken på var att hon inte hade hjälm.. det blir lite fel när man tävlar med hjälm för att man ska vara en förebild och så rider man runt utan på en sådan här uppvisning.

Vad jag blev besviken på var att hon inte hade hjälm.. det blir lite fel när man tävlar med hjälm för att man ska vara en förebild och så rider man runt utan på en sådan här uppvisning.

Det reagerade jag också på, jag reagerade ännu mer på att hon presenterar klippet med en text där hon lyfter fram att hon minsann inte har varken sporrar, spö eller hjälm på sig. Att hon nämner hästens avskalade utrustning och att hon själv inte har några förstärkningar av hjälperna är väl en sak, det har en relevans i och med vad som gör klippet intressant och speciellt. Men avsaknaden av hjälm gör det inte det minsta mer imponerande, snarare motsatta.

...hon råkade ut i blåsväder tysk tv efter att hon ridit fram innan tävling vad en expert tyckte var rollkür liknande ridning. Detta var nog ett svar på detta

Tillförordnad dressyrtävlingsledare( vad det nu heter) tyckte dock att hennes ridning var helt ok. Men tydligen gäller nya regler från- årskiftet? så ingen rollkürs ridning får förekomma avsiktligt vid framridningen på en dressyrbana.

Att hon rider hemma utan hjälm tror jag är för henne helt självklart...och själv nämner hon det inte ens inför sin film. Jag tycker också hon är otroligt duktig :)

Senast ändrad:

Nä jag håller med.. haha tycker det är skittrist att kolla på! Sen hade jag väl blivit besviken på om dom inte kunnat rida runt barbacka och i grimma på så välutbildade hästar.. det är en självklarhet för mig att dom ska kunna det.

Instämmer till fullo. :bow:

Att hon rider hemma utan hjälm tror jag är för henne helt självklart...och själv nämner hon det inte ens inför sin film. Jag tycker också hon är otroligt duktig :)

Det gör hon ju visst :confused: i presentationstexten där hon lagt upp filmen på Facebook (på sin fansite).

Du har så rätt - jag tänkte på Hatt- åt dressyrhållet, tror nog iallafall att för henne är det mer naturligt att rida utan hjälm eller huvudbonad...

Det är ju bra att hon börjat använda hjälm för att visa att man ska, men hennes film om hon nu verkligen menar att skryta att hon kan rida utan hjälm visar ju att hon inte förstått riktigt varför man ska ha den ;)
Fast det är väl kanske lika dumt att skryta att man kan rida utan sadel och sporrar och i grimma...

KL

Helt fantastisk film! Jag blir så inspirerad av att se sånt här!:banana:

och där satte jag kaffet i halsen då jag läste se sex:D

Tycker filmen är superhärlig att se och glad att IW bjuder på sig själv.

:love:

Det bästa är ju IWs leende när hon kastar sig om halsen på honom. Det är inte bara vi vanliga människor som älskar våra fålar. :)

Helt underbart!! :love:

(Däremot tycker jag som andra har nämnt, att det är en stor miss att hon rider utan hjälm, hon som ju rider med hjälm på tävling..)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 749
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 107
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 930
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix