Irriterat öra...

Maira

Trådstartare
...ska ringa veterinär i morgon, misstänker inflammation.

Men tror ni att det skulle funka att testa vitlök? Eller gör det mer skada?

Läste att vitlök eller vitlöksolja kan hjälpa bra i människoöron. Smärtstillande och drar ut bakterier, eller är det bara humbug?

Sv: Irriterat öra...

Testa inte!

Om det mot förmodan skulle hjälpa en människa så ska man veta att en hund inte alls har samma öron som en människa, långt i från. Människors problem med öron liknar inte ens dom vanliga öronproblem hundar har!

Du behöver gå till veterinär och ta prov antagligen på om det är svamp eller bakterie i örat på hunden.

Testa inte!
Förmodligen kommer veterinären att ta ett utstryk för att se om det är svamp eller bakterier eller kanske både och.

På en människa stoppar man ju in en liten bit vit eller gul lök invirad i en kompress eller bomull och det kan man ju inte göra på en hund så gör inte det. På människor fungerar det att häva en inflammation med lök i örat och det är framförallt smärtlindrande.
Hundar får ju inte öroninflammationer som människor får utan de kan ju få inflammationer av flera orsaker och jag skulle absolut inte rekommendera att droppa något i ett öra som man inte vet statusen på trumhinnan på. Vätska innanför en skadad trumhinna kan skada hörseln mycket.

Liknande trådar

Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
10
· Visningar
1 128
Senast: Diabetikern
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 075
Senast: super
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
843
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka