Irriterande spam-post

Lämna inte ut din e-mailadress förutom till folk du känner o.s.v! Det är det bästa och mest effektiva sättet. Man skulle kunna ha en "skräpadress" som man anger om man måste fylla i sin e-post i olika formulär och liknande på nätet. Har du en hemsida? I sådant fall bör du inte lämna ut din e-postadress där. Spammarna har program som dammsuger nätet efter adresser.

Sedan finns det förstås en uppsjö av olika spamfilter som fungerar mer eller mindre bra. En del e-postprogram har inbyggda spamfilter. Hotmail har t.ex. ett som fungerar rätt bra (men se upp; en del spamfilter spärrar mejl från personer man faktiskt vill ha mejl ifrån. :crazy:)

Skaffa Eudora 6,0 det har ett spam filter inbygt om man regar det! så ska det fungera jag har det och det fungerar perfa man ser vad det är för spam som kommer men det lägger sig i en separat mapp.

Desutom så öpnnat inte eudora mailen men man kan se det i allafall man förhand granskar det så om det är en bifogad fil med virus så öppnar inte eudora det men det skulle outlook göra.

/matte

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
430
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
263
Senast: sweep
·
IT & mobiler Vet inte vad som hände, men jag lyckades precis ändra bakgrundsfärgen från vit till svart på google sökrutan på mobilen och hela...
Svar
4
· Visningar
370
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har periodvis stora problem med handeksem. Ibland går jag med stora eksemhärdar som inte läker ut på över ett halvår. Så länge jag...
Svar
7
· Visningar
320
Senast: Skralt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama