Irish Eyes

söderböna

Trådstartare
Är det någon som känner till denna häst/ponny?

Jag är lite intresserad av en häst som har denna i sin stamtavla. Han är efter en Welsh (cob?)och så denna Irish Eyes, som jag misstänker är ett fullblod?

Så är det någon som känner till någon Irish?

/Marie

Sv: Irish Eyes

söderböna skrev:
Är det någon som känner till denna häst/ponny?

Jag är lite intresserad av en häst som har denna i sin stamtavla. Han är efter en Welsh (cob?)och så denna Irish Eyes, som jag misstänker är ett fullblod?

Så är det någon som känner till någon Irish?

/Marie

Har för mig att Piia Pantsus GIBSON (e Robin Z) har Irish Eyes xx som morfar?

ge

Jo det har han och hoppar som tusan!! :love: (Trots sin storlek ;) )
Han rör sig riktigt fint också speciellt i galoppen.

Irish Eyes XX stog till avel i Karlshamn under några år. Mina föräldrar fick 2 avkommor efter honom 1984. På den tiden var alla fullblodshingstar även godkända för halvblodsavel. Dom har fortfarande kvar skäckstoet Irländskan(160cm, fux/vit) (Irish EyesXX-Orlando-Glockenklang) som fått en massa avkommor med diverse hingstar och är dräktig i år igen.

Han finns inte med i min hingstkatalog, men jag vet ju också att alla fullblodshingstarna fanns med i hingstkatalogerna då, även fast de fick användas i halvblodsaveln. Hade varit kul att kunna ordna en bild åt trådskaparen!

Kul förresten att det fortfarande finns kvar en häst med Orlando till morfar! Kände en Suliman - Orlando uu Neri, Tigrillos mamma (ursäkta trådskaparen att jag avvek från ämnet, tycker att det är så intressant med icke godkända hingstar ;) )

Oj va ni kan! Jag har mailat säljaren av ponnyn men inte fått något svar. Så han kanske redan är såld. Synd, lät bra annars.

Tack igen
/Marie

Du bor väl i Stockholm? Varför inte en inspektionstur och kolla skäckar??
Irländskan har 2 avkommor där, Franskan e. Furidant
och Ludde Smuts e Labrador.
:banana: :banana: :banana:

Liknande trådar

Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
828
Gnägg Snubblade just över en engelsk reel på FB. En filmsnutt där en ca 3-årig unge rider på sin mini cob ( står det). En ponny som ser ut som...
Svar
8
· Visningar
1 339
Senast: finapina
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 845
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III