Ipod - hjälp

BernT

Trådstartare
Snälla moderator, flytta inte till datorer eller nått annat :angel:

I alla fall, tillbaka till min pod:
Jag är så trött på fanskapet till sak :crazy:
Nu vägrar den att ladda sig, trots att jag gör rätt, dvs sätter in sladden i usb-porten i datorn och den andra änden i ipoden.
Kan man reklamera den för det felet? Batteriet är snart slut och då är den ju värdelös... Har fortfarande garanti på den.
 
Sv: Ipod - hjälp

"Fattar" datorn att du kopplat in den då? Alltså, kommer det upp en ruta om att nåt är anslutet till USB-porten?
 
Sv: Ipod - hjälp

Nej, men det har det alltid gjort förut, efter typ 2 sekunder. Nu har den suttit i minst 30 min.
 
Sv: Ipod - hjälp

Prova att byta usb port i datorn.
alltså, förflytta sladden från en port till en annan. ;)
 
Sv: Ipod - hjälp

äsch.
starta om datorn och prova sen?
Jag har faktiskt inte den blekaste.
 
Sv: Ipod - hjälp

Jag tyckte att jag hade ovanligt kort batteritid på min ipod så jag gick till närmaste apple-affär och lämnade in den, behövde inte ens kvitto då de lätt såg i datorn om jag hade garanti kvar på den.
Tre dagar senare fick jag en helt ny.

Så om du har en apple-affär i närheten så är det ju bara att gå dit och lämna in, fungerar den inte som den ska så är det ju självklart att du ska få en ny eller få den reparerad när du har garanti kvar!
 
Sv: Ipod - hjälp

testat att göra en restart på ipoden? Tryck Select +Meny och håll nere tills den stängs ner och släpp när du ser det lilla äpplet. Gå annars till nåt apple service ställe. de hjälper dig
 
Sv: Ipod - hjälp

Min pappa ska gå dit han köpte den på fredag och gnälla lite :p Någon Apple-affär tror jag inte finns här.
Nu har den iofs börjat ladda sig, men batteritiden är istället bara 4-5 timmar (fullt batteri).
 
Sv: Ipod - hjälp

Det är ingen idé att gå dit där du köpte den.. de kommer bara säga.. Ring Apple support. Så ring dit istället direkt å spara den resan och gnället. Är batteritiden så pass kort som 4-5 timmar om du inte håller på och scrollar hela de 4-5 timamrna så är batteritiden för kort.

Eller vänta.. du kan gå in på http://depot.info.apple.com/ipod/
Noga att du följer stegen som står där och sedan kan du fylla i längst ner där det står country etc. och följ de stegen så kommer de komma hem till dig och hämta din ipod för reparation.
 
Sv: Ipod - hjälp

Fast det är det som är dåligt med iPod. Man kan inte ens hålla och trycka lite (tex byta låt i en annan playlist) utan att batteritiden går ner med en timme. Man måste ju få klicka lite utan att batteriet försvinner på en gång, menar jag.
 
Sv: Ipod - hjälp

Jag vet.. Tyvärr så anser apple att batteritiden är den tiden då den spelar utan att man håller på och fipplar med den. Så är den inom normallängd och det är borträknat de procenten som batterikapaciteten kan sjunka varje gång den laddas så får man den inte lagad/utbytt tyvärr..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp