Iphone 5s eller iphone 6?

Jag kommer att byta till 5s när jag tar mig samman och shoppar.

Varför? Jag slängde ut min vanliga 5 som jag köpte direkt den släpptes. Det var mycket problem med den, och jag vill nog gärna att någon annan tar den smällen. Jag investerar i nästa modell (6s?) i så fall.

Fast jag älskar 4s, innan uppdateringen.
 
Har hört att 6:an är väldigt tunn och till och med går att böja (?).
Jag är inte superslarvig med telefoner men är inte varsam heller och då kanske inte just den modellen är skräddarsydd för mig. Men det är ju vad man hört. :devil:
 
Hade 5s och har nu 6+, skillnaden: Större skärm, lite bättre kamera och MYCKET bättre batteritid, sen har ju iofs 6+ bättre batteri än 6:an så kan inte säga något om 6:ans batteri men förut fick jag ladda minst en gång under en arbetsdag (lyssnar på spotify, surfar lite o.s.v. nu har jag fått ladda EN endaste gång under 2 veckor och då åkte jag på jobbet med ej fulladdat batteri. )

Men, tycker att 5s är väldigt prisvärd nu, kollade senast igår och den var ju mycket billigare än 6

Böjvideon har jag läst ska vara fejkad, t.ex. så stämmer inte klockan med videon, en amerikansk råd och rönliknande tidning testade 5s, 6, 6+ och några fler modeller och det fanns de som var ännu skörare, 5s gick det däremot riktigt bra för!
 
6:an är för stor för min smak (även den lilla). Har för små händer för att använda den med en hand, vilket jag kan med 5:an. Även för stor för att ha i byxfickan och jag har alltid tfn i fickan när jag jobbar.
 
Där gav @Sedna ett minus för 6:an.. Jag har en samsung s4 i dagsläget som jag ångrar tack vare storleken. Har själv barnhänder och vill gärna kunna använda mobilen med en hand utan att få kramp.
 
Det finns bara två sorters hårdvara. Den senaste. Och utdaterad.
De som köper den "näst senaste" modellen är de som går och kikar efter extrapriser på ICA i hopp om att spara en krona på ett kilo potatis. Snålhet alltså.
 
Där gav @Sedna ett minus för 6:an.. Jag har en samsung s4 i dagsläget som jag ångrar tack vare storleken. Har själv barnhänder och vill gärna kunna använda mobilen med en hand utan att få kramp.

Jag har aldrig varit så nöjd med min 5s som igår när jag pillade på 6an. Även om jag har rätt långa fingrar tyckte jag 6an kändes ohanterbar. Mycket möjligt att man vänjer sig, men om du ångrar din samsung s4 pga storleken så skulle jag råda dig att fundera över 6an både en och två gånger.
 
Det finns bara två sorters hårdvara. Den senaste. Och utdaterad.
De som köper den "näst senaste" modellen är de som går och kikar efter extrapriser på ICA i hopp om att spara en krona på ett kilo potatis. Snålhet alltså.

När det gäller 5S eller 6 eller 6+ tycker jag storleken spelar in. Jag var sugen på 6:an innan jag sett den irl, inte en chans att jag skaffar den, på tok för stor telefon, det blir mer som minisurfplatta.

Sen måste man ju inte ha senaste modellen av allt, utom det som passar ens behov. Så nu är valet för mig 5S eller välja en android telefon. Alla behöver ju inte vara nördar och ständigt vilja ha det senaste. ;) Tycker du samma om de som inte köper kläder i senaste modet att dom är de är snåla? Eller tror du det kan handla om ointresse?
 
Jag har en iPhone 6, fick hem den någon dag efter lansering. Var orolig över storleken då jag tyckte att min Samsung Galaxy S3 var lite för stor när jag hade en sådan, men iPhonen ligger bättre i min hand så storleken är inget problem. Stick till en butik och kläm och känn lite, det är inte bara antal tum som avgör.

Är även i övrigt väldigt nöjd. Bättre batteritid än väntat och den känns både snabb och stabil. Skärmen är asbra och kameran alldeles utmärkt för mina behov (kameran är inte det viktigaste för mig så just den funktionen granskar jag inte direkt till förbannelse).

Svärmor fick en ny 5S häromdagen och jag hade nog inte varit missnöjd med en sådan heller, men i mina ögon är 6:an så mycket snyggare och jag är ytlig när det gäller teknologi... :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler När jag trycker på FB-appen på min IPhone får jag bara upp den här bilden som brukar komma först innan Facebook öppnas. Men inget mer...
Svar
8
· Visningar
659
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag måste verkligen ha tag på hörskydd som jag kan använda när det är mycket runtomkring mig för det blir helt öronbedövande, jag hör...
2
Svar
20
· Visningar
1 276
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Min iPhone sjunger på sista versen! Vad ska jag skaffa för ny? Har ”alltid” haft iPhone så det lutar åt iPhone 14 när den kommer, men...
Svar
12
· Visningar
830
Senast: ameo
·
IT & mobiler Då min gamla iPhone helt håller på att ge upp ska jag köpa ny telefon. Blev dock så irriterad på min nuvarande operatör Halebop att jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 612
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp