Iphone 4s hittar inte WiFi

Nixehen

Trådstartare
Provar här, har googlat och googlat och hittar samma fråga på andra ställen, men inga svar. Kanske någon här som vet och kan hjälpa mig? :cry:

Min iPhone 4s hittar inget WiFi, tidigare var det inga problem alls men numera så bara händer det ingenting.
Man går in och försöker ansluta manuellt, den börjat tugga och det lilla "hjulet" snurrar - men sedan händer det inget mer. Alls. Den fortsätter att snurra tills skärmsläckaren går på eller att man helt enkelt lämnar sidan.

* Har provat att starta om såväl telefon som router - ingen skillnad.
* Har provat att lägga in nätverksinställningarna igen, fyra gånger. - Ingen skillnad.
* Har alla de senaste uppdateringarna hemma - ingen skillnad.

Hittade någonstans att någon skrev att man skulle göra en "hard reset" som förklarades med: (Home + Sleep) - men det är ju bara en screenshot? :crazy:

Jag blir galen och vansinnig och less och förbannad och HOPPAS att någon här vet hur jag ska göra för att fixa den förbannade telefonen igen...

Förvarnar om att förklaring lämpad för en mindre begåvad idiot i farfarsbyxor är vad som kommer krävas för att jag ska fatta...

Hjälp? :cry:
 
Sv: Iphone 4s hittar inte WiFi

En hard reset är home + sleep, men du håller ned dem länge, kanske uppemot 30 sekunder, tills telefonen startar om av sig själv. Testa?

Om det inte hjälper, läs detta: http://support.apple.com/kb/TS1398. Har inte haft problemet själv så jag vet tyvärr inte om det hjälper.
 
Sv: Iphone 4s hittar inte WiFi

Fungerar wifi på någon annan enhet? Surfplatta, dator eller annan mobil?
 
Sv: Iphone 4s hittar inte WiFi

En hard reset är home + sleep, men du håller ned dem länge, kanske uppemot 30 sekunder, tills telefonen startar om av sig själv. Testa?

Om det inte hjälper, läs detta: http://support.apple.com/kb/TS1398. Har inte haft problemet själv så jag vet tyvärr inte om det hjälper.

Har följt alla stegen på den sidan och tyvärr blir det ingen skillnad. Provade en hard reset - då hittade den nätverket i 10sekunder och sedan försvann det igen.. =/

Fungerar wifi på någon annan enhet? Surfplatta, dator eller annan mobil?
Jadå, det funkar prickfritt på såväl paddan som datorerna och sambons mobil.. =(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp