P
Panter
om jag har en IP adress hur tar jag redan på vem den tillhör? eller går det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du vet vilken internetleverantör det är, så kan du skriva ett mail och fråga. Dom brukar däremot vanligtvis bara ge ut namn om IP-numret i fråga gjort något olagligt eller olägligt.
Länken som LadyCover visade hjälper dig inte att hitta något namn, utan bara vem som är leverantör.
Hur gör man för att addressen inte ska synas när man länkar, som du gjorde där?
Jag har vetat det förut, men kan för mitt liv inte komma på det
Du har rätt!Vi lämnar aldrig ut namn eller liknande när det gäller våra kunder, det tror jag de flesta ISP:er har som policy.
Om det har skett ett brott är det ett polisärende, om polisen kommer med krav så lämnas det isåfall ut till dom men ingen annan.
Länk
Där får du land, stad, longitud och latitud samt leverantör. Det gör att du kan bli ganska exakt iaf
Nu så, jag kom ihåg det
Länk
Där får du land, stad, longitud och latitud samt leverantör. Det gör att du kan bli ganska exakt iaf
Det blev nästan rätt på mig, några kilometers felslag. Den ville visst att jag skulle bo inne i centrum... inte mig emot visserligen.
Bara att få veta stad kan ju faktiskt hjälpa.
De IP-adresser jag har provat har blivit precis rätt. Jag kanske bara har haft tur då.
Beror på vilka IP-adresser sidan har mappat. Vissa nätverksadresser som täcker ett stort geografiskt område, till exempel ett ?dsl-nät, kan visa rätt område i stort men ändå många mil fel. Har man någon av de cirka 1.5 miljarder ip-adresser som inte finns med i databasen går det inte att få så mycket vettig info alls.men hur kan det bli rätt för vissa då?
Det innebär att trafiken gått över en nod/server i "rätt" stad. Gräver de av en kabel i din stad kan trafiken i stället ta vägen över tjottahejti. Det är det som gör förbindelsen driftsäker.