Invit Broline?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Lady Horse
  • Startdatum Startdatum
L

Lady Horse

MItt sto är fallen efter Invit Broline, har ingen erfarenhet alls av varmblodsavel, men vill gärna kolla med alla kunniga här om det finns ngt intressant att veta om just den här hingsten?
Har googlat lite, men det kan ju alltid dyka upp ngt mer?
Har hon ngt avelsvärde?:confused:

Sv: Invit Broline?

Jaaa, joo.. Det hade jag hittat, fast det är inte bara två som sprungit in ngt, det är så att han bara har två svenska avkommor öht, en av dem är förstås min egen, men han har lite fler i danmark, kollade jag på blodbanken, sedan såldes han till Belgien tror jag.. Och där har han visst ännu fler.. Men huruvida avelsvärdet egentligen är har jag svårt att avgöra, okunnig som jag är..

Men tack för svaret iaf:)

Invit Broline tjänade strax under miljonen vill jag minnas. Det är förvisso mycket pengar, men inte för att vara en avelshingst. Så han var en hygglig tävlingshäst, knappast mer. Att han fick chansen som avelshingst ligger säkerligen i hans goda möderne, då han är bror till tex Geraldine Broline som var en superstar.

Min bedömning är att din häst inte är värd särskilt mycket baserat på fädernet,
mödernet vet jag inget om.

Enligt tyska stamboken tjänade Invit Broline 201.202 EUR och fick rekordet 1.12,6A
Han har 98 avkommor (105 enligt blodbanken) födda mellan 1993-2007 och har i huvudsak verkat i Tyskland. 3 av dessa avkommor har tjänat över miljonen, 18 har nått över 100 000 kr.
14 har rekord mellan 12,3-16,0. Hyfsat resultat med tanke på Tysklands, Hollands och Belgiens ofta långsamma banor och låga prissummor.

Enligt tyska stamboken tjänade Invit Broline 201.202 EUR och fick rekordet 1.12,6A
Han har 98 avkommor (105 enligt blodbanken) födda mellan 1993-2007 och har i huvudsak verkat i Tyskland. 3 av dessa avkommor har tjänat över miljonen, 18 har nått över 100 000 kr.
14 har rekord mellan 12,3-16,0. Hyfsat resultat med tanke på Tysklands, Hollands och Belgiens ofta långsamma banor och låga prissummor.

Uppenbarligen har du bättre koll än vad jag har. :D

1000 tack för alla era svar! All info är intressant att få!
Den tyska infon hade jag definitivt aldrig lyckats att få fram:)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
972
Senast: Cattis_E
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
526
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka