Introducera ny kattunge

Gurra101

Trådstartare
Hej vi hämtade en kattunge för ungefär 3 veckor sen då den va 12 veckor. Nu ska vi hämta en till om en vecka 😄 hur gör man bäst nu när vi tar hem den nya? Den vi hämtade har ju bott in sig och stortrivs. Tänker ska man stänga in den "gamla" i ett rum så den nya får lukta runt i lugn och ro innan man visar dom för varandra.

Hej vi hämtade en kattunge för ungefär 3 veckor sen då den va 12 veckor. Nu ska vi hämta en till om en vecka 😄 hur gör man bäst nu när vi tar hem den nya? Den vi hämtade har ju bott in sig och stortrivs. Tänker ska man stänga in den "gamla" i ett rum så den nya får lukta runt i lugn och ro innan man visar dom för varandra.

Eftersom jag tolkar det som att även den nya är en liten kattunge så skulle jag säga att det sällan är ett problem. Släpp den nya i ett avgränsat rum först så den får lugna sig efter resa och bli bekant med bostaden (ett rum) först - där lådan även ställs osv. Även mat och vatten.

Sen kan ni introducera kattungarna för varandra rätt okomplicerat 😄

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
548
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
4
· Visningar
614
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur