Introducera ny kattunge

Gurra101

Trådstartare
Hej vi hämtade en kattunge för ungefär 3 veckor sen då den va 12 veckor. Nu ska vi hämta en till om en vecka 😄 hur gör man bäst nu när vi tar hem den nya? Den vi hämtade har ju bott in sig och stortrivs. Tänker ska man stänga in den "gamla" i ett rum så den nya får lukta runt i lugn och ro innan man visar dom för varandra.

Hej vi hämtade en kattunge för ungefär 3 veckor sen då den va 12 veckor. Nu ska vi hämta en till om en vecka 😄 hur gör man bäst nu när vi tar hem den nya? Den vi hämtade har ju bott in sig och stortrivs. Tänker ska man stänga in den "gamla" i ett rum så den nya får lukta runt i lugn och ro innan man visar dom för varandra.

Eftersom jag tolkar det som att även den nya är en liten kattunge så skulle jag säga att det sällan är ett problem. Släpp den nya i ett avgränsat rum först så den får lugna sig efter resa och bli bekant med bostaden (ett rum) först - där lådan även ställs osv. Även mat och vatten.

Sen kan ni introducera kattungarna för varandra rätt okomplicerat 😄

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
4
· Visningar
599
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
841
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 047
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 631
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gotland i början på mars?
  • Höjda elpriser
  • Julklappar 2024!