intresserad av tornerspel

Tja då är vi två i Göteborg som är intresserade i varje fall :)

Jag har inte heller hittat något, de verkar mest hålla till i östra sverige?

mvh jonte

Tre!
:)

Men jag kan inte transportera min häst. Annars hade vi kunnat bilda egen klubb.

Japp!
:)
Det vore kul. Jag såg en uppvisning för någon månad sedan och insåg att min häst skulle passa perfekt! Och det såg kul ut.
När börjar vi?

:) :rofl: :)

Är inte så insatt i det hela ännu, men tornerspel och akademisk ridkonst verkar gå hand i hand, kanske inte just momentet att rida med lans men ändå. :)

Här är en länk över väst sverige iaf.

www.geocities.com/ridkonst/

mvh jonte

Hej! Undrar bara! Var du på Skokloster?? Har ju aldrig sett dig IRL men tyckte mig ändå se någon som såg ut som dig...hehe...låter knäppt va :D

Jag skulle också vilja testa på sånt förresten! Såg tornerspelen på Skokloster o blev MKT impad. :love:

Njaej... Tornerspel och akademiskt går inte alltid hand i hand... Akademiskt bygger på en helt annan grad av samling, medan många som rider tornerspel (jag är inte oskyldig!) mest ökar och länger steget på hästarna. Visst kan man rida akademiskt vid sidan av, det är vi flera i mitt lag som gör, men själva ridstilarna som sådana skiljer sig ganska markant...

Okej, båda sätten att rida är stridskonst, men i medeltida tornerspel använder du i första hand vapen du håller i handen, medan du i akademisk ridning också använder hästen som vapen.

Hihi, det är min käre far som har tagit den bilden - det syns på de bortklippta hovarna! :smirk:

Vi kanske kan enas om att MOTIVET var trevligt? :D

Och då är vi två då, som trivs som fiskar i vatten... Jag sörjer min gula teddybjörn :love:, men jäklar vad kul jag och nyförvärvet har haft! :)

JAG VILL OCKSÅ!!!!!!!!!!!!!!! :rofl: :rofl:

håller på att starta mitt tinker sto AR men skulle vilja variera träningen med tornerspel,så häftigt!!!!

jag bor 12 mil norr om gbg o har manege och stora gärden,paddock,även transport möjligheter...

åh vad kul!!!!!!

Hej

Svea rikes riddare har funnits i Göteborg, men är för tillfället "på is". Jag var med där de sista 3 åren, verkligen skitkul, men tyvärr tar tiden slut och man måste välja bort något. Däremot har jag kvar 2-3st chabrak i källaren, kanske kommer de till andvändning igen ngn dag...vem vet? ;)
Ta och sammlas och träna ihop, kontakta fd Svea rikes riddare och få lite igångsättningshjälp.(ett litet tips bara så vet ni vad för matrial mm ni skall ha :idea:) Så står ni snart på egna fötter...

Hoppas det löser sig.. :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 879
Senast: Roxy
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
516
Senast: hastflicka
·
Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
660
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama