Intresserad av olika sorters klassisk ridning

Status
Stängd för vidare inlägg.

Cinora

Trådstartare
Hej jag har lite frågor,

Vad är det för skillnad på klassisk dressyr/Akademisk ridkonst & centrerad ridning?

Hur börjar man om man inte har tillgång till tränare eller finns det tränare i Hallands län?

Dela med er av era tips och erfarenheter, jag dyrkar centrerad ridning. Det har jag försått mycket av men resten vet jag inget om. Berätta,för sent att lära sin häst om den är 16 år om man får hjälp såklart?

Vad kan man söka på ,titta på bör böcker /filmer på YT?

vore glad om ni svarar :D

Sv: Intresserad av olika sorters klassisk ridning

Du har både förklaring på vad klassisk/akademisk ridkonst är och tips på böcker och filmer, samt hur du söker vidare i "faq-tråden" som är nålad överst i forumet.

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag har såklart läst runt både här och i böcker och visst jag har haft häst i dryga 35 år. Men lägger man till att de sista 17 åren...
Svar
5
· Visningar
1 768
Senast: Mimsan_
·
Ridning tänkte, att iom att vi är så olika, vore det inte roligt att få en liten inblick i hur vi hamnat där vi är nu i vår ridkonst? Utan...
Svar
13
· Visningar
2 717
Senast: Cornelia
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 580
Senast: Immer
·
  • Låst
Ridning Vad är Klassisk Ridkonst? Klassisk Dressyr Klassisk Dressyr är ingen alternativ ridstil - utan den Klassiska dressyren står bara...
Svar
4
· Visningar
9 983
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama