Intoxicated

Masse

Trådstartare
Fick årets hingstbok i veckan och blir lite undrande till villkoren på honom. Han är den ende som jag hittar från Menhammar utan bokningsavgift.
Är det någon som vet om det är något lurt t ex dålig fertilitet eller något sånt eller är det för att locka ston till honom?

Sv: Intoxicated

Det är lite så jag också tänkte att han var lite intressant men blev tveksam när ha när den ende utan bokningsavgift och dessutom "billig" för övrigt.
Så det var därför jag undrade om det var något lurt med honom.

Hon kan ju göra sådär ibland med nya hingstar som hon vill ha ston till, som ändå inte ligger högst på poppislistan

Inget konstigt alls med deras prissättning. De gör det varje affärsmässigt företag bör göra. Sätter pris efter efterfrågan. Intoxicated kommer genom det få en hel del ston som annars hade gått till andra billiga hingstar. Genom det kommer han få en hyfsat stor första kull där det förhoppningsvis är några riktigt bra hästar. Med rätt sto tror jag Intoxicated är ett klokt val, så kör på som ni tänkt.

Lite KL
Ja då verkar det som om det handlar om marknadsföring för att få ston till honom. Men jag själv som blev bränd på Wellino Boko 2010 vill ju gärna undersöka innan den här gången....

Ja sedan hade man dubbel otur kan man säga. För då lät jag bli att betäcka det året för att ha sto utan föl 2011 och då köra stoet upp till hingsten. Så tar man honom ur avel och sätter honom i träning.....

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Kristall10
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 170
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka