Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Flytningar är helt normalt... Citerar från 1177 "Det är bra och naturligt att ha flytningar från slidan, och beror inte på någon sjukdom.""Tar hand om" vet jag inte om jag gör?
Ett friskt underliv luktar inte illa, flyter inte, kliar inte. Allt annat behöver behandlas.
Behandling sker i allmänhet i samråd med vården.
Flytningar kan behöva tillskott av bakerier. Det finns kapslar och krämer. Svamp behöver behandlas, infektioner behöver behandlas.
Klåda bör man samråda med vården om. Inte laborera själv innan man vet vad som är fel.
Den har jag provat men det gjorde ju så jäklaFick problem med bakterieobalans efter senaste spiralinsättningen. Provade lite olika receptfria tills barnmorskan tipsade om detta. Gjorde susen!
https://www.multi-gyn.se/vara-produkter/multi-gyn-actigel/
Ja den känns lite (med betoning på lite för mig), men besvären gick över på några dagar. Använde ändå upp hela tuben för säkerhets skull, hade provat andra behandlingar innan och då kom besvären tillbaka ganska omgående. Har inte haft problem sedan dess!Den har jag provat men det gjorde ju så jäklaont.
För mig så blev det bara lite bättre en stund för att sen bli värre.
Perfekt att hitta något receptfritt som funkar.Ja den känns lite (med betoning på lite för mig), men besvären gick över på några dagar. Använde ändå upp hela tuben för säkerhets skull, hade provat andra behandlingar innan och då kom besvären tillbaka ganska omgående. Har inte haft problem sedan dess!
Jag tar extra mycket "hand" om min älskling mellan benenHur tar ni hand om "fiffi" på bästa sätt?
Jag misstänker att jag har fått svamp efter en antibiotikakur pga uvi. Känner att det kliar mest. Det ska ju finnas receptfria läkemedel mot det men jag har också hört att det kan vara bra med nån sorts intimolja?
Hur/vad gör ni?
Men va?"Tar hand om" vet jag inte om jag gör?
Ett friskt underliv luktar inte illa, flyter inte, kliar inte. Allt annat behöver behandlas.
Behandling sker i allmänhet i samråd med vården.
Flytningar kan behöva tillskott av bakerier. Det finns kapslar och krämer. Svamp behöver behandlas, infektioner behöver behandlas.
Klåda bör man samråda med vården om. Inte laborera själv innan man vet vad som är fel.
Hur tar ni hand om "fiffi" på bästa sätt?
Jag misstänker att jag har fått svamp efter en antibiotikakur pga uvi. Känner att det kliar mest. Det ska ju finnas receptfria läkemedel mot det men jag har också hört att det kan vara bra med nån sorts intimolja?
Hur/vad gör ni?
Flytningar och flytningar. Visst ska det finnas fukt och slem. Men om deet rinner lite rejälare så att säga och om de är färgade eller illaluktande så betraktar inte jag det som normalt.Men va?
Flytningar är jättenormala och underlivet luktar ju liksom fiffi. Det är ju inte totalt doftfritt även om det självklart inte ska lukta illa.
Klart det inte ska lukta illa, men det är fullt normalt med flytningar i olika mängd och form. Helt luktfritt är det ju inte heller.Flytningar och flytningar. Visst ska det finnas fukt och slem. Men om deet rinner lite rejälare så att säga och om de är färgade eller illaluktande så betraktar inte jag det som normalt.
Ett underliv ska inte lukta illa.