Intimrakning

Lycanthrope

Trådstartare
Jag måste ge mig på att raka med rakhyvel där nere, har inte gjort det på herrans massa år!

Jag är inte vig nog att slå knut på mig själv :o

Hur gör man? Hur kommer man åt överallt?

Dum fråga, jag vet :cautious:

Sv: Intimrakning

Jag brukar typ... ställa upp en fot på badkarskanten bara och i övrigt väl stå rätt normalt. Inga problem att komma åt någonstans.

Antingen foten på badkarskanten ;) eller så bokar du en vaxning! Smidigt och garanterat bra resultat! :)

Antingen foten på badkarskanten ;) eller så bokar du en vaxning! Smidigt och garanterat bra resultat! :)

Jag är lite överviktig och stel som ett kylskåp, men får väl prova sätta upp foten.

Har vaxat tidigare men måste snåla med pengar just nu så får improvisera :p

Har du en bra hyvel? Venus kostar runt 200kr (kanske lite till) men det är SÅ värt det! Det går inte att skära sig och det är alltid en fördel när man skall raka på de tunnaste delarna så att säga! :o:p
Och massor av skum, i värsta fall fungerar balsam bra! :)

Annars kan du ju sitta på rumpan och ha benen upp och ta hjälp av en spegel kanske? :)

Jag sätter mig på badkarskanten, med fötterna i karet, och särar på benen. Låter kranen rinna lite så är det enkelt att skölja av rakhyveln.
Smörjer in med mandelolja efteråt. Det blir mjukt och hindrar att det blir irritation. Funkar säkert med någon annan olja med. Har testat annat men olja är bäst.

Låter ju lockande att inte kunna skära sig! Jag är nästan livrädd för det :o

Vet inte vad för hyvel jag har, den har flera blad men är inget bra märke eller så. Kan se om det finns något bra i lilla byabutiken imorgon, annars får jag prova med det jag har så länge.

Jag har sån där Veet hårborttagningskräm men vill helst inte ta det där nere.. igen. Det sved massor och länge! :arghh:

Flera blad är bra, och gärna runda kanter! Har du långt hår :o:o kan det vara bra att klippa lite först :o:o så att du inte sliter på bladen för mycket innan du kommer "nära"! :o:p

Vill inte ens tänka på hur det känns med krämen där...

Är håret längre så klipp lite innan som Vouge skrev. Jag lämnar alltid en liten trekant och den klipper jag kort. Vill inte vara helt naken.

Jag gör som flera andra. Sätter ena benet på badkarskanten eller står lite med benen i sär i badkaret eller om man nu har dusch. Har aldrig skurit mig och använder vanliga billiga storpack med rakhyvlar. Dock viktigt att byta ut ofta så bladet är i bra skick

Kan tillägga att jag tar bort allt hår. Avskyr annat

Funkar fint med hårborttagningskräm även "där". Kört med det i åratal. Kan svida lite men det går över snabbt . Man måste ju såklart smörj ain sig efteråt. Jag brukar ta alkogel precis efteråt och sen när jag är torr någon olja. Jag fixar inte hyvel där nere, oavsett om det är Venus eller annat märke.

Kör med engångshyvlar, använder dem mer än en gång då man gör rent mellan.
Smörjer med miniderm därnere mellan.
Men har rakar mig i flera år så har inte varit särskilt hårig mellan :)
Men olivolja rekommenderar en del i början.
Jag har inte haft så stora problem, rakar mig på toastolen, enklast så :)

Kör inte med Venus, de har så breda bladkanter att man inte kommer åt överallt.

Bästa jag haft är exets rakhyvel. Den stal jag helt fräckt när han börjat använda rakapparat istället.

Tjuvar tråden lite och frågar folk vad ni använder för "efterbehandling" när ni rakat?
Olja, kräm, gel?
Jag har superkänslig hud och får banne mig alltid lite röda irriterade prickar, speciellt vid ljumskarna. Sjukt irriterande och fult.:(

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 464
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
721
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
875
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025