intervallträning

K

knasenknas

behöver tips på ett bar intervall"program" om ni fattar vad jag menar..vart kan man hitta olika intervall"program"?

Sv: intervallträning

Träningslära för trav- och ridhästar, av. Leif Stilling
Det är en bok i stort sett bara handlar om intervall träning. Det finns exempel på hur man ska lägga upp ett träningsprogram för t ex en travhäst, hopphäst eller dressyrhäst m.m.
En riktigt lärorik bok enligt mig!

knasenknas skrev:
behöver tips på ett bar intervall"program" om ni fattar vad jag menar..vart kan man hitta olika intervall"program"?

www.nerikesdistansryttare.org

Här kan du hitta en form av intervallträning som handlar om att rida intervaller en viss tid i olika gångarter. Ett bra sätt att kvantifiera sin träning på.

Gå in under distansridning och att göra ett träningsprogram, tror jag visst det stod.

Annars så säger jag också Stillings.

Hälsning Maja

ni som tränar intervallträning, hur gör ni? hur ser era program ut?

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har kommit in på ett program (Språk, retorik och kommunikativt ledarskap) och behöver alla tips och råd jag kan få. Hur brukar...
2
Svar
20
· Visningar
808
Senast: Septicemia
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 260
Senast: LinnK
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
1 230
Senast: Mint
·
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
429
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama