M
Mayara
Hur gör man?? Vår dotter är nu fem år och jag tycker att det är hög tid att skaffa ett syskon nu så att det inte blir alltför många år mellan barnen så att det känns som om man får "börja om" helt igen. MEN... min sambo vill inte ha fler barn, verkar det som. Han har alla möjliga ursäkter; vi bor för trångt, vi blir för låsta, jobbigt med vaknätter osv. Jag blir så trött. Jag har försökt att påverka honom i fyra år nu, men inte så helhjärtat kanske. Men nu vill jag verkligen. Man blir ju inte yngre heller... Är själv ensambarn och vill inte att min dotter ska bli det. Men känner även att det vore lägligt nu på grund av andra skäl. Hur gör man när man inte kommer överens i en sådan stor fråga. Man kan ju inte tvinga honom, men jag tycker inte att han har mer rätt att bestämma än vad jag har. Han bestämmer ju både åt sig själv, mig och vår dotter. Jag har "hotat" med att söka hjälp av familjerådgivning för att diskutera igenom detta, för att jag tycker att vi behöver en medlare sån kan belysa alla sidor. HJÄLP!!