Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Kan tydligen inte somna fast jag är trött. Har roat med mig med hjärndöda aktiviteter som bilder med chat gpt. Insåg att nästan alla mina djur liknar varandra som mänskliga versioner. Ser glada ut och kaosiga frisyrer. Rödhåriga och en med fräknar.
Katten blev nog för ung för sin egentliga ålder. Men är ju ung i sinnet konstant så tja.
Bara Fröken som sticker ut med sitt blonda hår och lite halvt nonchalanta uppsyn.
Ska testa nu med en lerig hagbild från en icke smickrande vinkel om hon blir lika graciös

Hoppas du kunde somna till slut och sovit gott. Vet att jag är hård mot dig. Men oroad och har enorma känselspröt efter en uppväxt med en pappa som drack osunt mycket emellanåt.

Det är absolut vansinne att vilja få barn.
Samma med fåglarna ute. Att driften att få en avkomma är värt sitta och ruva på ägg. Som dessutom någon kanske stjäl eller äts upp av någon annan.
Sen höra gaphalsar som behöver mat massor med gånger om dagen.
Flyga runt. Stressa och jaga.
För alla ska vi ändå dö i slutet oavsett. Inget varar för evigt.

Människan gravid i nio månader. Först illamående sen få se en kropp man inte känner igen växa fram.
Smärtor man inte trodde var av denna värld.
Och sen behöva få ut den där som är inne och huserar. Som att backa ut med stor lastbil från en hundkoja.

Sen all planering. Försämrad ekonomi. Inte kunna sova. Passing konstant.
Är det värt det för ett barn?
Ett barn man vet absolut ingenting om ens.
För mig är det värt det. Helt underbart med barn.
Min kropp förändrades inte mycket, lite mindre markerad midja var allt.

Partner har förutom att han bor hos mig mestadels så även ett annat boende längre bort. Tanken är väl att sälja det men inte kommit så långt än. Det är alltså där vi befann oss och mest blir jag förbannad att en till utåt sett seriös firma att något sådant ska ens kunna hända.
Aha, är det partnerns bostad? Låt då honom sköta oron över detta problem, och så tar du hand om dig själv istället :) !

Jag håller för övrigt med övriga användare om att dina senaste inlägg har varit väldigt svåra att följa.

Bild på eländet. Har hinkar under. De var massa vatten i dem nu när vi kom tillbaka hit.
Känns bara så tråkigt. Jag är känslig för mögel och misstänker att jag inte kommer kunna vara här alls sen om det blir sånt i stommen
IMG_0196.webp

Bild på eländet. Har hinkar under. De var massa vatten i dem nu när vi kom tillbaka hit.
Känns bara så tråkigt. Jag är känslig för mögel och misstänker att jag inte kommer kunna vara här alls sen om det blir sånt i stommen
Visa bifogad fil 166073
Det finns väl ingen direkt anledning att tro att det skulle leda till mögel, om vattenskadan bara tas om hand på korrekt vis snarast.

Det finns väl ingen direkt anledning att tro att det skulle leda till mögel, om vattenskadan bara tas om hand på korrekt vis snarast.
Håller med. Hos mamma gick expansionskärlet sönder så blev ju rejäl vattenläcka från vinden och ner i rummet under. Fick stå med byggfläktar i två veckor och blåsa torrt i de rejäla stocktimren (huset är ju från sena 1800-talet) och det blev bra! Inga problem alls efter :).

Brutal ångest ikväll. Vet inte ens varför. Det bara kom. Är helt slut nu. Det är som att ha sprungit fort fort och långt långt. Fast utan att må bra alls. Bara helt urpumpad.
Varför är det så här. Varför kan jag inte bara få må ok?

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 790
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 289
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag... 2
Svar
30
· Visningar
3 121
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
494
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka