Elektronen
Trådstartare
Ja jag tänker att de som rekryterar måste ju iaf veta vad de max kan betala och jag tänker att en kommun är väl ännu mer begränsad i vad de har för budget och mindre flexibla i lön. Så kommunen (kunden) kan ju inte tjäna på att kandidaterna inte får veta ens ungefärlig lönenivå förens sent i processen.Vi betalade rekryteringsbyrån baserat på att de skulle finna 5 kandidater som uppfyllde kriterierna. Därefter var nästa att 3 kandidater skulle ta sig igenom djupintervjun och att vi slutligen kunde presentera 2 kandidater för positionen och intervju med VD. Jag var då rekryteringsansvarig. Vi hade ett maxtak på lönen som rekryteringsbyrån var tvungna att hålla sig inom. Jag misstänker att kandidaterna själva fick säga vad de ville ha i lön för anspråken skiljde 60tusen mellan högsta och lägsta.
De jobb jag har sökt har jag varit tydlig med att jag hr en viss lönenivå idag och vill att tjänsten ska matcha den. Jag har inte tackat ja till intervjuer som legat under min nivå. Jag vill inte ödsla varken min eller andras tid om vi redan är långt ifrån varandra.
Mvh Miks
Jag ju hur rekryteringsfirman jobbar, om de debiterar per timme är de ju klart de vill pocka in folk till intervjuer.