Int. ridponnyhingsttips sökes!

Boop

Trådstartare
Sitter och tittar på ridponnyhingstar utomlands och behöver hjälp med översättningen av klasserna.

Vad menas med:
ZII-dressuur, Z-springen, M-springen, Z-SGW, ZZ + internationaal springen, L-dressuur, ZZ-springen, ZI-dressuur, B-dressuur, Z2-dressuur, L-SGW, L-springen, osv.

Att dressuur är dressyr, och springen är hoppning har jag förstått, men i övrigt är jag lost...

Ska åka till holland om några veckor för att titta på hästar och har lite tid över som jag skulle vilja spendera på bra ridponnyhingstar. Söker främst hingstar som nedärver hoppning. Några förslag?

Sv: Int. ridponnyhingsttips sökes!

På ponny är det;
L-Dressur är lät klass upp till LA1
L-Springen är lätt klass hoppning
M-Medium klass högre LA klasser
M-Springen Medium klass Typ LA
Z- Springen MSVB
ZI - Dressuer - FEI INL och FEI Lag
ZZ - Springen är MSV A Hoppning/INT
ZII - Dressuer är FEI MÄsterskap program/INT

Nej De bästa är exporterade till Sverige! ;)

Ja, Verdi är jättefin, men han står i Sverige och jag ska till Holland...

Åk och besök någon av de stora stuterierna gå in på www.nwpcs.nl och se över länkar. Sek K eller NWR är ridponnyer.
Tips är Besök Coelenhage's stuteri, han har flera av topphingsatarna eller någon av de andra topp producenternas hingstar. Av dom som finns i Sverige är Leuns Velds Elegant, Veronas Bo-Gi, Vita Nova's Hanassie,Jarno, ml.i våra grannländer står ännu fler Holländska ridponnyer. Som Flora Hofs Magic , Danmark har Coelenhage's Purioso och Riethems Hilberth.

Du får söka på deras hemsida!

Den länken du fick tidigare var inte till ridponnyer desvärre!

Åk och besök någon av de stora stuterierna gå in på www.nwpcs.nl och se över länkar. Sek K eller NWR är ridponnyer.
Tips är Besök Coelenhage's stuteri, han har flera av topphingsatarna eller någon av de andra topp producenternas hingstar. Av dom som finns i Sverige är Leuns Velds Elegant, Veronas Bo-Gi, Vita Nova's Hanassie,Jarno, ml.i våra grannländer står ännu fler Holländska ridponnyer. Som Flora Hofs Magic , Danmark har Coelenhage's Purioso och Riethems Hilberth.

Du får söka på deras hemsida!

Den länken du fick tidigare var inte till ridponnyer desvärre!
Åjo, visst var den länken till ridponnys! Länken går till hingstar registrerade i NRPS registret, och faktum är att dom ponnyerna är väldigt framgångsrika speciellt i hoppning. Det är säkert inget fel på Sek K ponnys, men det finns faktiskt en till förening i Holland som avlar ponnys och det är NRPS: /Madde.

Liknande trådar

C
Dressyr Jag har pm:at moderator IngelaH men inte fått svar än (det var iofs inte så många timmar sen och jag tror inte att hon har varit online)...
2
Svar
20
· Visningar
2 499
Senast: VulkanoRosa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar