"Insvängd" bild

L

Loglady

\"Insvängd\" bild

Sedan igår så har bilden på min dataskärm liksom blivit insvängd (lätt böjd, konkav) från båda sidorna (höger och vänster) ca 1,5 cm på varje sida. Efter ett tag försvann det men kom tillbka sedan. Har även provat att stänga av o starta om datorn o då är det ok ett tag o sedan kom det tillbaka. Nu är det ok och har varit i 30 min ungefär, sedn jag staratde datorn. Vad är det som hänt? Tacksam för svar.
 
Re: \"Insvängd\" bild

eller så står den för nära någon annan apparats magnetfält, en subwoofer eller något. (Men det borde isf också visa sig som missfärgning)
 
Re: \"Insvängd\" bild

Vad är en subwoofer? Min skärm står i närheten av min skrivare och högtalare till datorn inget annat (jo hårddisken då förstås) Men nu har de n funkat i ett par timmar. Det kan inte bero på att jag har haft skärmen på konstant under ganska lång tid-att den blivit "trött"? :)
 
Re: \"Insvängd\" bild

Magnetfält brukar ge lokala missfärgningar på skärmen, ditt problem låter mer som att horisontalavlänkningen håller på att ge upp, d v s det som får strålen som ritar upp bilden att röra sig från ena kanten till den andra.
Den "orkar" helt enkelt inte att styra strålen ända ut till kanten av bilden.

Det kan också vara glapp i nämnda avlänkning, det brukar finnas ett reglage på skärmen som påverkar horisontalavlänkningen (det brukar kallas för pin-cushion eller liknande) och har en insvängd bild som symbol.
Prova att ändra på den och titta hur skärmen beter sig. Reglaget brukar hittas i den meny där man ändrar bildens position och storlek.
 
Re: \"Insvängd\" bild

Jag har en inställning där man kan ändra det, den finns bland knapparna/rattarna på skärmen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 783
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 406
Hemmet Min guldpendyl har....dött :confused: ?? Jag drog upp den som vanligt för ett par dagar sedan. Den gick igång som den brukar, men sedan...
Svar
9
· Visningar
860
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 245
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp