installning?

timme

Trådstartare
hej jag har en fråga angående installningen.om man inte har vindskydd i hagen ska ju hästarna vara inne på natten från 1 december om jag förstått detta rätt?
men när det är så pass varmt och fint väder,får dom inte gå ute då,och stallas in då det regnar eller är sämre väder?

tack för svar:)

Sv: installning?

1 december har inget med saken att göra.

"Om din häst är ute mer än 16 timmar per dygn under den kalla årstiden ska den ha tillgång till ligghall eller annan byggnad som ger hästen skydd mot väder och vind." (http://www.sjv.se/amnesomraden/djur/hastar/utevistelseochbetesgang.4.1cb85c4511eca55276c80002316.html)

Den kalla årstiden är när betestillväxt inte sker. Jag tror att länsstyrelsen använder sig av att medeltemperaturen under dygnet ligger på under sju grader som mätinstrument för betestillväxten, men jag är inte helt hundra på att det är just sju.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 155
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 002
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 638
Senast: Freazer
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 153
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka