Installera skrivare utan installations-CD

Sv: Installera skrivare utan installations-CD

Ladda ner från tillverkarens sida kanske går, annars kan man finna drivrutiner genom att söka på tex... Google. :angel:

javisst! ta reda på vad modellen heter bara (det brukar stå på skrivaren) så går det att ladda ner från de flesta tillverkarnas hemsidor.

De flesta tillbehör har "Plug-and-Play" idag.

Alltså har du Windows senare än -98 så ska det bara vara att koppla. Sen brukar man få gå till tillverkarens hemsida för nyare drivrutiner.

Sen kan det också vara strul åt andra hållet.
Om man har xp eller Vista så kan man få roa sig kungligt för att få tag på drivisar till en HP T65..:crazy:

HP är ju så "kundanpassade" så att dom vill ha betalt för att ge ut dessa drivrutiner.. USELT!! :mad:

AM (som brände ner på skiva för längesedan)

Jo jag vet!

Jag brukar se till att testa nya alla drivrutiner och sedan bränna på CD innan jag formaterat om t.ex.

Tror att det var ganska många som just stötte på problemet med skrivare-drivrutiner i samband med att XP lanserades..

Xp-burkar tar helt enkelt inte emot en äldre skrivare om det vill sig illa.. Tjatar enbart om cd installationsskivor som inte passar för Xp op-system.

Går man sen till tillverakrens sida så är skrivaren borta ur listan..:eek:

AM

Hittade en gammalt inlägg..
Men nu har jag på något vis:eek: lyckats installera en Epsonskrivare utan installationsskiva! Och jag har windows xp
Hittade drivrutiner på deras hemsida,och fråga mig inte hur jag gjorde,men det funkar,nästan iaf..Skrivaren skriver ut och sköter sig exemplariskt,pappret åker igenom och allt,färg ska finnas enl bilden,men..det blir inget tryck på pappret,det är lika vitt som det var från början..:(
Fel???

Hittade en gammalt inlägg..
Men nu har jag på något vis:eek: lyckats installera en Epsonskrivare utan installationsskiva! Och jag har windows xp
Hittade drivrutiner på deras hemsida,och fråga mig inte hur jag gjorde,men det funkar,nästan iaf..Skrivaren skriver ut och sköter sig exemplariskt,pappret åker igenom och allt,färg ska finnas enl bilden,men..det blir inget tryck på pappret,det är lika vitt som det var från början..:(
Fel???

Du har inte bara glömt att dra bort den lilla plastfliken på färgpatronerna? Det gjorde jag en gång och hann bli tokig i mitt felsökande innan jag fattade vad problemet var.

Ja,såna grejor skulle vara typiskt mig,men inte den här gången!
Patronerna sitter i och har setat ca 2 mån utan användning,har säkert torkat ihop som en "gammal kärring"..
Stack ner en sticka i patronen,färgen är fuktig men kanske inte tillräckligt,får åka och köpa nya!

Liknande trådar

IT & mobiler Jag rensar och rensar och rensar i min mobil. Jag tar bort foton, videos och appar jag inte använder oftare och oftare. Ändå är mobilen...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 415
Senast: Septicemia
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
345
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
381
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Gamla hösilagebollar