Inställelseavgift vid besiktning

Sofie.S

Trådstartare
Fick prisuppgift på besiktning och att resersättning skulle tillkomma.
Veterinären har nu skrivit upp både bilavgift samt inställelseavgift. ”Kan” de ta den avgiften trots att besöket är bokat? Om jag förstod rätt så är den senare avgiften när de har beredskap?

Det är en distriktsveterinärer.

Det är alltid både bilavgift (fast kostnad) och inställelseavgift (rörlig del, beror på hur långt hen åker) om veterinären behöver åka till dig.
Beredskapspåslag (på både resa och arbete) tillkommer om det är på beredskapstid.

Fick prisuppgift på besiktning och att resersättning skulle tillkomma.
Veterinären har nu skrivit upp både bilavgift samt inställelseavgift. ”Kan” de ta den avgiften trots att besöket är bokat? Om jag förstod rätt så är den senare avgiften när de har beredskap?

Det är en distriktsveterinärer.
Som redan sagts så tas bilavgift och inställelseavgift alltid av distriktarna. Och många privatpraktiserande ambulerande veterinärer har samma eller liknande upplägg.
Sedan tillkommer någon form av jouravgift om det är akutbesök.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter När Karins häst insjuknade i kolik och även senare fick tas bort, fick hon tre fakturor från Distriktsveterinärerna. Samtliga fakturor...
Svar
0
· Visningar
375
Senast: Gunnar
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 690
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 951
Senast: Mint
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?

Hästrelaterat

Tillbaka