Inställda/Försvunna tävlingar ??

P

Ponnymamma2

I år är första året som min dotter startar fälttävlan (ponny) och jag börjar undra om jag är helt snurrig eller vad som händer med alla utannonserade tävlingar. Vi bor i Uppsala och tävlar alltså i Uppland, Västmanland och Stockholmstrakten ungefär.
I våras "försvann" två tävlingar, nu kommer jag inte ihåg var. Men nu i höst hade jag antecknat en tävling 3-4/9 (Hägerneholm) och en i Botkyrka 28/8, först försvann Botkyrka och nu när jag letar prop för att anmäla till Hägerneholm så är den också borta.
Har vi bara haft otur eller är det så här i fälttävlan ?
Känns aningen hopplöst faktiskt eftersom halva tävlingssäsongen nu fallit bort och så här på nybörjarnivå vill man ju inte åka så jättelångt.
Nån som vet mer ?

Sv: Inställda/Försvunna tävlingar ??

Hej,

Jag kan bara meddela varför botkyrka har "ställt in" den planerade ponnyfälttävlan.
Den tävlingen var planerad till den 28/8 och där skulle vi ha en annan klubb som medarrangör då vi kännde att det behövdes då det är en del att göra för våran del för att få till stånd en bra fälttävlan hos oss. Senare visade det sig att denna tävling sammanföll eller låg nära tidsmässigt till andra arrangemang i närområdet som skulle "störa" våran ponnyfälttävlan. Detta ledde då till det tråkiga beslutet att ställa in den aktuella tävlingen.

Vi tycker själva att det var mycket tråkigt att behöva ställa in men vi ansåg hellre det än att försöka genomföra en tävling där vi inte kunde ge dom deltagande de bästa förutsättningarna som möjligt.
Vi jobbar nu vidare på att eventuellt kunna ha en ponnyfälttävlan nästa år, såvida det går att få in i planeringen med egna och andra närliggande klubbars arrangemang.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka