Sv: Inspirations- och pepptråd!
En kan ju försöka åtminstone, tänkte jag.
I värsta fall får jag väl ta till dynamit. Nej jag hoppas verkligen att det klarar sig tills vi har luskat reda på vilken sort det är, vi har till och med frågat förrförra ägarna som satte det där, men inget napp. Tog lite nya bilder, både på lutningen och skadorna.
Lutning...
Skador...
Googlade blåregn, ser ju helt fantastiskt ut! Vad ska det klättra på? Rosen i bigarråträdet låter också kanon.
Kaki, tror det kommer bli jättefint med de färgerna! Och kärleksört är ju underbart på hösten. Håller även med om att zassoo borde lägga in bilderna omedelbums.
kl
Har inte gjort mycket annat än att gräva den här helgen, underbart! Kroppen värker men insidan mår prima.
Det är framförallt lekstugerabatten som har fått smaka på spaden, det växte till 95% ogräs där så jag tog upp rubbet. Satte ned spaden 15 cm runt kanten och sedan var det bara att ta i ena hörnet och dra av allt som en matta.
Här syns plommonträdet också, måste nog beskära det nu redan, hade helst väntat till jas-månaderna men det är ganska tufsigt.
Satte löjtnantshjärta på ena sidan, får se hur stor den tänker bli och så sår jag igen det som blir över runt om sas. Mer jord ska till också! Det ligger redan 160 liter jord och 50 l allgödsel däri, så kan ni föreställa er hur mycket ogräsrotfylld jord jag fick slänga... Sedan ska stugan målas innan jag sår något mer där. Kom på det lite väl sent.
Har även börjat gräva upp prydnadsbuskarna, tror det är två olika sorter spirea. Här ska det nog sättas en pion där det redan är grävt.
Och här där tredje busken är. Kanske, är lite osäker på den.
Kom på att vi har en till rabatt! Bredvid uppfarten, framför förstubron. Om äppelträdet inte klarar sig tänkte vi nog sätta ett päronträd där rabatten är nu.