Inspiration....

B

Blå Bergen

Tack det vore bra. Ponnyn är lite vild efter 3 mån vila från körningen. Men hennes problem är inte det, utan att kusken (jag) saknar inspiration här ute i mörkret där vi bor. Jag skulle verkligen behöva gå en riktigt bra körkurs, gärna i närheten av örebro. Selarna är skit, vagnarna är skit och ponnyn är nästan skit oxå. Blä...!
Det finns ju INGEN att prata körning med. Sambon har gått på Flyinge och lärt sig köra men vad hjälper det när det var 100 år sedan...(jag lovar) :angel:
Nåt tips...snälla innan jag säljer allt!

Sv: Inspiration....

Nej, sälj inte!
Jag flyttade till öland utan att se något ljus i mörkret, det fanns ingen aktivitet alls..men så började man verkligen forska i det. Ringde Distriktsgrenledaren och fick veta att det fanns två ekipage i min närhet, som ju sen i sin tur visste flera. Så nu umgås jag och får samtidigt vidgade vyer inom parkörning hos två av kuskarna på ön. Det är så kul att få prata lite körning med någon, byta erfarenheter och lära sig nya saker. Få sällskap!
Jag startade även upp en körklubb här så nu är vi 6-8 stycken som kör, gör utflykter tillsammans och några vill tom tävla så småningom. Sånt inspirerar mig!
Jag tror du med kan hitta någon kusk i nån glänta...

Känner likadant som du för tillfället:(.....
Får hem min "nya" vagn om några veckor och borde vara jättegladvilket jag iofs är för den delen. Men jag är livrädd för att använda den. Det blir som nystart liksom:crazy:...Och ingen har jag som hjälper mig..blä...
Och så har häststackarn oxå stått i flera mån eftersom jag inte hinner med just nu..men det blir väl ljusare snart på kvällarna:angel: har jag hört..
sorry för att jag tog din tråd och pratade av mig i :cry:.

Att rakt ut be om sällskap här kan ju vara en bra början!!! Kanske finns någon i din närhet som hänger här på buke ju.

Annars får du göra som jag gör, jag har lite dåligt med körsällskap men har ett par småtjejer som rider och som inte får rida ut i skogen utan sällskap. Så jag kör med när de rider - då får vi sällskap allihop och det känns mycket lättare att ta sig ut när man är två eller flera. Speciellt så här års när man i ärlighetens namn bara kör för hästens skull... för det mesta i alla fall. Så masochistisk är jag nämligen inte att jag fullt ut uppskattar att frysa arslet av mig i en vagn när det är femton grader kallt och kolsvart :angel: ÄVEN om det ibland är otroligt vackert med en stjärnklar himmel ovantför skogen!

Prata körning kan du ju göra här också.

Jag vet inte hur långt du kommit med körningen eller vad du har för mål.
Men jag tar mig igenom dessa trista mörka månader genom att tänka på att jag ska tävla till våren. Om jag inte tränar nu så blir det inga tävlingar och det är motiverande för mig iaf.
Fundera om du kan sätta upp några mål, behöver inte vara tävling.
Med islandshästen som jag inte längre tävlar är målet en kurs om några veckor och hon måste ju ha kondition för att vi ska kunna vara med.

Sen när man väl kommit igång brukar det flyta på bättre. Du har ingen kompis som bara kan åka med i rockarden, ganska kul att bara sitta och snacka skit medans man kör. Glöm bara inte att kläpå vännen mycket. En frusen kompis vill inte följa med fler gånger.

Lycka till

För egen del skulle jag vara glad om jag KUNDE köra nu. Min häst står på klinik med 40 graders temp och har knappt ätit alls sen i lördags :cry: Eventuellt kommer hon få åka ner till uppsala och fira jul där :(

Jag tycker att ni ska försöka ta er ut och köra i dagsljuset nu under helgerna och njuta av det underbara sällskapet som HÄSTEN faktiskt utgör :love:

Tack alla som svarat, det hjälper. :bow:
Nu är ponnyn på "bootcamp" en månad och blir tillriden av proffs eftersom dottern är lite för lätt och klen i armarna. Det känns väldigt tryggt och bra med kunnigt hästfolk. Jag vill ju inte gärna rida henne själv, skulle bli anmäld och få böter för överlast a´la indien. :o

Så får jag ta nya tag med körningen när hon kommer hem. Har ju två inkörnings objekt också att greja med.

Men jag vill fortfarande gå någon bra kurs så jag får lära mig mera.
Det finns ju en del kallblod i min trakt med tillhörande människor och förening men det är liksom inte så utvecklande för mig alla gånger, visst de är kunniga men jag vill inte dra timmer eller ut och plöja!!!
Jag har ju Anders Erikssons bok om körning som toalektyr...:smirk:

Jag lovar att hänga här inne mera. :D Även er med kallblod så klart, det är väll rätt många här.

AnnA_ - Hur mår din häst?

Bor ju en liten bit norr ut (Lindeberg) men jag är i färd med att snart börja köra in min häst. Har hjälp i stallet, men skulle också tycka att det vore guld med en körkurs i våra trakter. Vi får spana vidare. Har inte Kvinnersta någon kurs förresten?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 974
Senast: a1agnlju
·
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 573
Senast: Keb71
·
Hundhälsa Hittade ingen passande tråd, bara lite löst om foder i en del. Vår ena hund (Dobermann) har uppenbara problem att sätta vinterpäls...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 240
Senast: SusieQ
·
Gravid - 1år Vi väntar en lillebror i juli till Ludvig (snart 6) o Amanda ( snart 2.5), och den här gången funderar jag starkt på syskonvagn. När À...
Svar
17
· Visningar
2 418
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka