Inspiration inför våren

F

Frajda

Så här års brukar jag alltid bliu väldigt inspirierad och sugen på att rida och träna. Så även i år. Inspirerad av min årliga inspiration så undrar jag: vad är era mål, drömmar och förväntingar på er ridning och era hästar i år? (väljer att lägga den här eftersom jag vänder mig till alla, dressyr, hopp, fält, skogsryttare och även dom som "bara" umgås med sin häst osv) Mina mål är:
Starta Lätt A med pållen
Komma igång med hoppningen igen och ge mig ut på några 90-100 cm tävlingar
Kunna rida ut själv, är redan mkt bättre men ibland får hon sina ryck och bara tramsar.
Få en lydigare, tryggare häst (hänger samman med uteridningen)
Få ordning på mina snedheter i sitsen en gång för alla.
Åka på ngn rolig kurs/träningsläger för ngn ny spännande tränare.

Så vad är era mål och förväntningar? Som sagt alla är välkomna oavsett disciplin, egen häst(ar) och nivå.
 
Sv: Inspiration inför våren

Ja, jag har ju en häst som fortfarande är väldigt ung. Hon är född -03 och blir 4 år i maj. Många säger att man ska ta det lugnt med en haflinger och skynda långsamt eftersom de utvecklas relativt sakta, och det är det jag försöker göra. Hon rids sparsamt (någon gång/vecka bara och ca 30 min/gång), men jag ska trappa upp det lite nu under våren när det börjar bli ljusare och trevligare igen. Om jag ridit ca en gång/vecka nu, är målet att ligga på två-tre gånger/vecka framåt våren och sommaren. Någon av gångerna ska också bytas mot körning med rockarden så vi håller i gång det med. Körning är något hon verkligen älskar, och hon kan bli nästan het när hon får komma ut med vagnen! Ja, det är väl ungefär mina planer: att skogsmulla och köra lite mer:D !
 
Sv: Inspiration inför våren

Hejsan:D

Jag har ju nyss köpt mitt Arabiska Fullblod<3 Men det mesta funkar väldigt bra så jag har börjat kolla runt lite på träningar/läger osv. Men jag får tänka på att han är 15år :P
Men här kmr iaf mina "mål" inför 2oo7:)

* Stoppa in han i transporten o åka till ridhuset ca en gång i veckan:)
* Träna för Anita Hanberg (Dressyr)
* Hoppträna
* Åka till ridklubben o träna
* Vara med på ridlägret på ridklubben
* Vara med i KM 2007 (hopp,dressyr)
* Göra en riktigt LÅNGRITT till sjön:)

Kram fanny
 
Sv: Inspiration inför våren

Så här års brukar jag alltid bliu väldigt inspirierad och sugen på att rida och träna. Så även i år. Inspirerad av min årliga inspiration så undrar jag: vad är era mål, drömmar och förväntingar på er ridning och era hästar i år? (väljer att lägga den här eftersom jag vänder mig till alla, dressyr, hopp, fält, skogsryttare och även dom som "bara" umgås med sin häst osv) Mina mål är:
Starta Lätt A med pållen
Komma igång med hoppningen igen och ge mig ut på några 90-100 cm tävlingar
Kunna rida ut själv, är redan mkt bättre men ibland får hon sina ryck och bara tramsar.
Få en lydigare, tryggare häst (hänger samman med uteridningen)
Få ordning på mina snedheter i sitsen en gång för alla.
Åka på ngn rolig kurs/träningsläger för ngn ny spännande tränare.

Så vad är era mål och förväntningar? Som sagt alla är välkomna oavsett disciplin, egen häst(ar) och nivå.

Mina mål är att; få ett jobb först och främst så att jag kan komma igång lite och rida mer för tränare, inom både hopp och dressyr. Utveckla ridningen liksom.
Och så hoppas jag på att komma igång och hoppa lite en gång i veckan (men det hänger också på om jag har råd eller inte :( ) Och så Snögaloppen väntar vi på också!
Sedan så vill jag ta grönt kort, eller det vore bra. Jag har nämnligen inget sådant. Sedan så är målet att få medryttarhästen maximalt eftergiven och så i dressyren. Men innan det ligger det extremt mycket slit, hon är inte helt igång och orkar inte så mycket just nu. Och så ett av de viktigaste målen för nästa år; köpa ett par läderridstövlar från königs, och en hel del andra grejer. :bump:
Samt att spara ihop pengar till en framtida egen häst eller något! :D
 
Sv: Inspiration inför våren

Mitt mål för våren är att kunna rida MSV på regional nivå med godkänd % och kanske en placering. Men just nu idagsläget, med mig på kryckor, och efter hästens vintervila, känns det som att vi kanske inte hinner. Hon är "jättejobbig" att rida men det blir sakta men säkert bättre....Veckans mål är väl mer att få henne att bära sig själv och inse att semestern är slut, dax att börja jobba!

En liten fundering, snarare än en dröm, är att kunna starta på hopptävling(på riktigt) hemma i vår, men bara att skriva om det ger en "ont i magen", men tänk om man hade vågat....
 
Sv: Inspiration inför våren

* Hitta en ny dressyrtränare som känns "rätt".
* Komma igång med hoppträning igen.
* Åka på fälttävlansträning! (Inklusive hitta/bygga/sparka liv i någon terrängbana och hitta en tränare)

Det är tråkigt att flytta ifrån sina gamla tränare och banor...
 
Sv: Inspiration inför våren

Visst är det lustigt vad mkt inspiration man alltid har inför våren, sen vad som blir utav den inspirationen under året, det är en annan femma:angel:

Mina visioner 2007
*Gå kurs i Akademisk ridning
*Lära mig sela
*Lära mig köra (hästen alltså)
*Bygga upp konditonen på hästen
*Vidareutbilda hästen (med hjälp givetvis:p )
*Få bättre hållning & sits
*Ha råd med en ny sadel och div. andra grejjer

Säkert glömt något....
 
Sv: Inspiration inför våren

Mina mål för våren 2007 som förhoppningsvis ska vara uppnådda innan sommaren. :)

- Köpa en star trekk dressage cc. Och förhoppningsvis så ska vi trivas med den också.

- Bygga upp konditionen på hästen och mig med för den delen och hålla igång ända fram till sommaren.

- Flytta till nytt stall men ridbana vid stallet och bara 500 meter till ridskolan med ridhus och stora ridbanor.

-Rida lektion ca 1 gång i veckan.

-Starta en clear-round hoppning 50 cm, förhoppningsvis felfritt.

-Starta en LC dressyr.

Sen är det sommar, semester och grönbete som gäller! :D
 
Sv: Inspiration inför våren

inför 2007 så är mina mål att
- hålla igång med hopp- och dressyrträningen
- hitta en dressyrsadel som sitter lite bättre
- komma ut och tävla i både dressyr och hoppning
- fortsätta utvecklas och slå nya fartrekord i körningen (med hästen alltså:angel: ) :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Inspiration inför våren

Jag ska få hem min halvnya häst i mars. Då ska vi:

* Bygga upp förtroendet igen. Vi har haft en otrolig kontakt innan, han följde mig överallt och förstod exakt vad jag menade. Så det ska vi jobba på.
* Han ska lära mig rida :D Jag ska med andra ord sluta att säga hundrafemtielva saker samtidigt till min stackars ponny och tro att han ska förstå :o
* Vi ska försöka knaggla oss igenom nån LC och LB i dressyr på klubbtävling i vår (om tillfälle ges) och kanske göra någon lokal start bland stora hästar i höst. Om allt går väl.
* Hoppträna! Hästen hoppas bra om jag rider bra, tyvärr är det lite si och så med det :angel: Och kanske tävla på nån pay & jump/klubbis med nedgrävda hinder bara för att det är KUL!
* Ha riktigt kul, busa i skogen och njuta av varandras sällskap!
 
Sv: Inspiration inför våren

Mitt mål är att bygga upp konditionen på pållen och få honom att bygga muskler så formen kommer.

Sen blir det kanske några träningar och eventuellt någon tävling till sommaren, men det får vi se :D Kondition och muskler först ;)
 
Sv: Inspiration inför våren

Har väl några mål med medryttarpållen..
*Starta i regionala hopptävlingar..
(får se hur det utvecklar sig, men skulle bli väldigt glad om jag startade i 120cm :D )
*Få min "hoppteknik" att bli bättre
*Eventuellt starta en LC i dressyr
*Skaffa lite mer ryggmuskler till både mig(:angel: ) och pållen
*Ha med honom till ridskolan så ofta det går

Lite sånt typ..:)
 

Liknande trådar

Islandshäst Jag misströstar nått så in i... snälla hjälp! Min islänning, 10 år i år, kunde tölta rent (men efter slit och tandagnisslan, perfekta...
2
Svar
21
· Visningar
2 883
Senast: Gry
·
Western Ska ta min första lektion sedan tidigt i våras. Nu har jag äntligen fått tummen ur och bestämt mig för att börja träna lite smått...
Svar
5
· Visningar
783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp