Tarantino
Trådstartare
jag trodde jag sett ddet mesta inom häst väg.. både bra och dålig ridning... men icke.
en bekant till mig har köpt ponny till sin dotter. varken mamma el dotter kunniga men står på ett inackorderings stall och är villiga att lära sig. eftersom do9m själva inte är så kunniga litar de till hundra procent på sin tränare.
Dottern rider inte speciellt bra, ostadiga händer,ostadig skänkel,dålig balans.ponnyn är 6 år gammal och inte mkt utbildad.
Nu fick jag höra att de ridit för sin tränare som kommit på nya övningar.
ponnyn skulle ridas på hackamore då den tagit bort en varg tand.
eftersom ryttarens hand inte är stadig enligt mig så blev väl ponnyn orolig och ville inte jobba. han höjde huvudet och ville komma ifrån hackamoret.
DÅ sätter deras tränare en gummisnodd/halsförlägare genom hackamoret!!!!
detta för att ponnyn skulle jobba "rätt"! hon hade även sagt att det fungerar med en graman!!!!
jag blev helt paff när jag hörde detta!!!
för det första en nybörjare som rider på hackamore och att sedan oxå sätta inspännings tygel på det!
rider folk på detta vis?????
o detta är en tränare som har MÅNGA elever!
en bekant till mig har köpt ponny till sin dotter. varken mamma el dotter kunniga men står på ett inackorderings stall och är villiga att lära sig. eftersom do9m själva inte är så kunniga litar de till hundra procent på sin tränare.
Dottern rider inte speciellt bra, ostadiga händer,ostadig skänkel,dålig balans.ponnyn är 6 år gammal och inte mkt utbildad.
Nu fick jag höra att de ridit för sin tränare som kommit på nya övningar.
ponnyn skulle ridas på hackamore då den tagit bort en varg tand.
eftersom ryttarens hand inte är stadig enligt mig så blev väl ponnyn orolig och ville inte jobba. han höjde huvudet och ville komma ifrån hackamoret.
DÅ sätter deras tränare en gummisnodd/halsförlägare genom hackamoret!!!!
detta för att ponnyn skulle jobba "rätt"! hon hade även sagt att det fungerar med en graman!!!!
jag blev helt paff när jag hörde detta!!!
för det första en nybörjare som rider på hackamore och att sedan oxå sätta inspännings tygel på det!
rider folk på detta vis?????
o detta är en tränare som har MÅNGA elever!