insjunkna flanker

N

*Natta*

var med en kompis i stallet i dag och där stog en häst med insjunkna flanker. vet inte om det ens är något fel, men i mina ögon såg det inte friskt ut, även om det inte verkade vara något fel på hästen förövrigt

Sv: insjunkna flanker

Var hästen mager å omusklad i övrigt?
Kan vara felmusklad oxå eller inte få nog med mat så att den kan bygga upp sig.Om den är mager så ring djurskyddsmyndigheten.

jo, han var rätt mager.. man kunde ana revbenen under all vinterpäls och dom känndes tydligt. å så va han alldeles spetsig om ryggraden oxå..

Han hade väl inte mycket till muskler öht.

Var hästen mager å omusklad i övrigt? Kan vara felmusklad oxå eller inte få nog med mat så att den kan bygga upp sig.Om den är mager så ring djurskyddsmyndigheten.

Detta är ett intressant svar, men kanske man först borde ta reda på varför hästen ser ut så. Nu måste det ju inte vara ägarens direkta fel, betänk om personen faktiskt har tagit hand om en häst som är undernärd och vanvårdad. Man kanske bör höra sig för först och handla sen.

jag håller med dej om att man borde ta reda på anledningen till hästens utseende innan man tänker göra något åt saken.

men ändå, vad kan det vara tecken på när flankerna är alldeles insjunkna?? :confused:
för inte kan det väll vara 'normalt'

Nej det är inte särskilt bra, och en brist av protein kan vara en förklaring. Men i övrigt låter det nog som om hästen har en felaktig foderstat över lag, eller åtminstone har haft det.

tjejjen som har honom, har hafft honom ett bra tag nu och jag kan inte tänka mej att dom som äger hästen (hon har honom bara på foder) har låtit honom se ut såhär..
ska försöka få tag på ägarna och förklara hur det ligger till, men det är inte så lätt..

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 050
Senast: fio
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
688
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 519
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 155
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit