Inseminering

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare DjChuikita
  • Startdatum Startdatum
Sv: Inseminering

DjChuikita skrev:
lite humm om avel har jag nog..hade inte tänkt få någon att komma hem till mig & betäcka, men jag har ingen möjlighet att åka till uppsala eller dyligt med henne för att få en bra hingst...men jag har två hingstar på G nu i närheten av mig, en i näsåker, welshhingst på moflo stuteri, samt en varmbloding i kramfors eventuellt..

Finns det inte seminstationer närmare dig än uppsala?? det är jag ganska övertygad om att det gör.

Försökte mest vara lite snäll och inte hoppa så hårt på henne. Om hon menar allvar blir det ju inte bättre av att folk idiotförklarar henne (menar jag inte att du gör). Jag hoppas förstås att hon tar sitt förnuft tillfånga och kanske låter bli...

Du behöver ju inte åka till Uppsala för att få en bra hingst! Jag listade ju seminstationerna i Västernorrland i början av tråden, det finns två stationer en mil utanför Sundsvall (Kovland), en i Bjärtrå och en i Bonässund. Det kan väl ändå aldrig bli för långt? På dessa seminstationer har du tillgång till all världens topphingstar och alla andra "vanliga hingstar", bara de står på semin vilket ändå de flesta gör om man tittar på halvblodshästar.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
352
Senast: cowgirl81
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka