Insektsmedel

Lorelie

Trådstartare
På ett annat forum var många rörande överens om att Absorbine skulle vara det absolut bästa medlet mot insekter, nästan mirakelmedel. Vad har ni här för erfarenhet?

Sv: Insektsmedel

Att det är hyfsat men inte mer. Absolut inte sämsta sorten men absolut inget mirakel heller. Dock blir de inte kladdiga av det, och det skyddar mot fästingar. Det är ju samma verksamma substans i det som switch.

Sv: Insektsmedel

Beror ju på vad man vill uppnå, som tidigare inlägg beskriver har den samma verksamma substans som Switch. Men å andra sidan är jag en sådan som inte knusslar med insekts avvisande medel vilket gör för min del att Absorbin inte är att tänka på ur ekonomiskt perspektiv. Våra hästar behandlas i regel 2 ggr per dag, varför jag istället valde Switch i grunden och Fölligen MD som extra skydd. Då har hästarna fått både för fästing, och insekter av allehanda slag.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 092
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 388
Senast: linnsan
·
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
1 049
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
612
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka