Inridning, sen då ?

Sv: Inridning, sen då ?

Jag vet inte hur han ser ut i halsen ännu ( svullen Gom ) men ska tillbaka snart för endoskopi .
Att han skulle stå i ett år var inte dom första planerna, men i bland sker det saker i livet som man inte rår på .

Hade jag och hästen varit friska och sunda, hade tankarna aldrig funnits på att låta honom stå 1 år !

Hej från Hambo

Nu har Fysioteraputen varit här .
Hon gick igenom honom och jag longerade honom, men han vill inte i höger varv.
Min känsla av att jag är för tung, sitter i att jag känner ( kände) att det var nån störning någonstans, så det känns ju bra .
Hon ville att jag skulle på återbesöket till vet innan hon börjar behandla honom med massage . Sen ska jag tömköra honom i skritt i skog och mark, samt korta skritt turer .
Känns väldigt bra att jag inte fortsatte rida honom när det var nåt som inte stämde !
Hans halvbrorsa plockade hem flera rosetter i helgen på sin första tävling, så det bådar ju gott !

Sen var det det där med ny sadel.... men det blir en annan historia !

Hej från Hambo

Senast ändrad:

Jag tror att min häst hamnade i en tillväxtperiod ????
Jag har inte kunnat hålla mig utan har ridit lätt ca 2 veckor, han är en helt annan häst helt plötsligt ! Pigg, framåt, och blir inte alls trött eller känns konstig och ovillig. Ska fortsätta rida lite lätt tills vidare....

Hej från Hambo

jag red inn min valck på hösten och tölt satte honom och så fikk han vila til sommeren sen de er så unge at de trenger och tenka over hva de har lärt och kom i håg en 5 åring behöver man inte ride mere enn 20 min av gangen sen de klarar inte konsentrera seg noe mere enn det:)

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 935
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 115
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 590
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 849
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka