Inredningstips - sovrum.

pepp

Trådstartare
Har ju nu äntligen gjort om i sovrummet, men det är inte helt klart än; smågrejer kvar.

På fondväggen ska det inte hängas nåt eller så, den är klar:
Bild008.jpg

Ska självklart ha sängbord, försöker hitta två matchande i teak, typ evighetsprojekt.

Sjukt missnöjd med denna väggen:
Bild009.jpg

Den ser så plottrig ut, funderar på att ta bort byrån, den behöver jag egentligen inte. Stolen har jag gärna kvar, ska dock byta tyget på sitsen, vet bara inte vad jag ska satsa på.
Ska man ha nåt på väggen? Tavla? List med lotusblommor på (såna ljuslyktor ni vet)

Hörnet:
Bild010.jpg

Väggen jag står emot är ju också fri från saker kanske kan man hänga nåt där.. tycker det är så svårt, vill inte ha det för plottrigt..

Sv: Inredningstips - sovrum.

Jag tycker att du ska sätta upp en lite större svart/vit tavla på väggen vid byrålådan typ med motiv av träd eller liknande.
I fönstret tycker jag att du ska ha 2st stilrena vita lampor. Jag tycker också att du ska ha gardiner som hänger ner på sidan av fönstret i någon beige aktig färg. Det tror jag blir snyggt:idea:

Måste ni ha stolarna i sovrummet? Hur ofta sitter ni i dem?

Jag skulle skippa stolarna och sedan sätta en spegel med ram i samma material som byrån ovanför byrån.

Sedan skulle gardiner och lite kuddar i sängen göra ett mer mysigt intryck.

Jag hatar panellängder i såpass smala fönster, tycker det blir alldeles för instängt! Så kappan blir kvar!

Sar
Stolen är till för att slänga kläder på, sen tycker jag den är så himla snygg också :D har inte riktigt plats för den nån annanstans :crazy:
Spegel har jag faktiskt funderat på, ska försöka leta upp en snygg!
Gardiner är ju redan uppe :)

upp med lite inramade foton i svart vitt? Dit med lull-lull som ljus, belysning, kuddar, textilier, kanske matta?

en kappa eller överdrag till sängen? snyggare ben?

Sorry, tittade inte nog noga på bilden för att se kappan. Jag är i vanliga fall inget stort fan av gardiner och har själv väldigt "lätta" sådana. I ditt fall skulle jag dock ha satt dit en lite tjockare vitbeige enfärgad gardin. Inte panelgardiner utan "riktiga" med veck, en gammeldags lite sirlig stång med knoppar av typen "spira" (du kan se dem på vår hemsida om du kollar på matrum nedervåning www.hvilaro.blogspot.com).

Stoarna är snygga och passar in men rummet räcker inte riktigt till för dem, kan du ställa dem kloss med huvudändan och använda som sängbord ett tag elelr ställa dem längst ner mot väggen i bottenändan av sängen, tätt ihop?

Liknande trådar

Hemmet Det är visserligen ett par veckor kvar innan vi får tillträde till vårt hus. Men funderingarna är såklart redan i full gång. Har under...
Svar
6
· Visningar
1 375
Senast: Zewz
·
Hemmet När vi äntligen fick färdigt sovrummet på övervåningen kunde jag ställa in min söta kökssoffa och köksmöblerna i "köksmatsalen". Men det...
2
Svar
21
· Visningar
6 182
Senast: Zewz
·
Hemmet Håller på rustar mitt sovrum. Är bara väggarna kvar nu som ska fixas till men velar lite hur jag ska göra. Har en grå ganska stor...
Svar
8
· Visningar
1 887
Senast: Mirre
·
N
Hemmet Jag håller på att renovera lägenheten lite.. Har fått upp en fin fondvägg i sovrummet: Resten av rummet är helt antikvitt och...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023