Inredningstips liten toalett

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Sar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 313

Sar

Trådstartare
Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på toaletten så kan du tvätta händerna. Det är högt i tak, drygt 2,50 m. Nu är det en tapet som går till ca 2 m och sedan är det målat i en helt annan färg än tapeten. Min sambo har målat en himmel med några duvor i taket och den takmålningen vill vi ha kvar men ändra allt annat. Vi vet att vi vill ha en skiva/alt. väggfast förvaring med ett handfat ovanpå sant vägghängd toalett men har svårt att bestämma oss för golv- och vägg beklädnad. Kommer det att kännas som att sitta i en bunker med kakelplattor hela vägen? Blir det för omodernt med träboasering och sedan målat/tapet? Jag har varit inne på jordfärger men kommer det att passa med takmålningen? Ge mig tips på era favorit bland pyttesmå badrum! Jag bifogar bild på takmålningen här och på en inspirations bild som jag gillar i kommentarerna.

Bifogade filer

• IMG_8145.webp
    IMG_8145.webp
    32,8 KB · Visningar: 132
Jag tror inte att ni ska ha enfärgad kakel hela väggarna, det blir nog bunker känsla. ;) men om ni vill ha kakel nertill så kan ni göra som bröstpanel och sen tapet upptill. I och med att det inte är ett våtrum så kan man även köra träpanel om man vill.

Vi har en likadan pyttig gästtoalett som ligger rätt högt upp nu på priolistan. Jag är inne på kakel på golvet för att det är lätt att hålla fräscht, bröstpanel och tapet.

• Gilla
Reactions: Sar
Jag har kompisar som har en liknande pyttetoalett och de satte glas/metallmosaik en bra bit upp och sedan bara vitmålad väv. På något sätt tycker jag att mängden av rutor gjorde att toan upplevdes större än innan.
Mosaik.webp
Det finns ju massor av färger som säkert går att matcha med den bänk ni väljer i kombo med takmålningen. :)

Jag tror inte att ni ska ha enfärgad kakel hela väggarna, det blir nog bunker känsla. ;) men om ni vill ha kakel nertill så kan ni göra som bröstpanel och sen tapet upptill. I och med att det inte är ett våtrum så kan man även köra träpanel om man vill.

Vi har en likadan pyttig gästtoalett som ligger rätt högt upp nu på priolistan. Jag är inne på kakel på golvet för att det är lätt att hålla fräscht, bröstpanel och tapet.
Tänker du köra bröstpanel i trä eller kakel? Någon speciell storlek på ev. kakel?

Jag har kompisar som har en liknande pyttetoalett och de satte glas/metallmosaik en bra bit upp och sedan bara vitmålad väv. På något sätt tycker jag att mängden av rutor gjorde att toan upplevdes större än innan.
Visa bifogad fil 165712
Det finns ju massor av färger som säkert går att matcha med den bänk ni väljer i kombo med takmålningen. :)
Har de småmosaik runtom hela toan eller blandade storlekar på olika väggar?

Tack för tipsen!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka